AlexH

Moderator
Membru personal
Dupa ce am citit postarea ta Caline, m-am mai uitat odata la vobler, ca am crezut ca nici ochetii nu ii are.
 
FB_IMG_1604762117618.jpg
 

PUPU

Stiuca
Corect in mai toate cazurile,aici chiar am folosit special 0,5 (am si scris pe undeva, ca m-a obliga offsetul ala lestat) pentru o anumita actiune a gumei intr-o apa de 5-6 m.
 

Abbathar

Oblete
Salut colegi,

De plictiseala m-am apucat sa cioplesc niste brad.. o saptamana mai tarziu cutreiaram Bucurestiul in cautare de materiale, aerograf etc...
Prima incercare: creatie proprie, totul manual, vreo 10g.
De stat in apa, sta corect "in picioare", dar nu are nici o bataie. Vine ca berbecu`, drept. Presupun ca e din cauza barbetei. Am renuntat la el.
40894
40895


A 2-a incercare: lemn balsa, 6.5cm, vreo 4 grame. Inca nu e terminata/ testata, dar arata cam asa:
40896

Stratul de "intarire" e dat cu super glue, dupa care aplicata folia de aluminiu si colorat cu oja :D.
Top Coatul este cu epoxy 5min Bison. Atat s-a putut.
Problema este ca e foarte greu de aplicat uniform acest epoxy. Nu am access la Devcon si alte raritati. Ce as putea folosi asemanator si usor de gasit la noi in comert?
De asemenea, cate straturi de super glue este indicat sa dau? este suficient unul singur, dupa care smergheluit usor ?
Cate straturi de rasina pentru finishul final ?
Si cum fac sa iasa stratul final asa frumos si uniform ca cele de pe threadul asta ?

Multumesc !
 
Ca sa poti intinde si uniformiza mai bine stratul transparent de epoxy Bison sau altceva, in primul rand nu-l alege pe cel cu intarirea de 5 min desi pare mai alb , mai este unul de la Bison cu 45 de minute timp de intarire. Oricum chiar daca ti se pare putin galbui acesta tu vei aplica pe vobler un strat atat de subtire de epoxy incat iti va parea tot transparent, deci nu tre sa-ti faci probleme ca n-ar fi perfect translucid. Foarte important ptr fluidificarea si uniformizarea epoxy-ului este sa-l incalzesti putin inainte de aplicare, devine mai fluid, mai usor de intins si nu mai face nici bule de aer , incalzire usoara doar.
 

Abbathar

Oblete
Care este diferenta intre cel de 5 min si cel de 45 min inafara de timpul de intarire? Curge mai bine cel de 45 min ?
O alta problema de care m-am lovit si am uitat sa o mentionez a fost taierea slotului pentru barbeta. Nu imi iese perfect dreapta nici cum. Folosesc fierastrau traforas sau bonfaier.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Foloseste un fierestrau pt pasuit (imbinari in lemn) sau unul din ala de tip japonez, gasesti in magazinele de bricolaj
 
Bisonul de 45 min se întăreste mai greu asa cum îi zice si numele, ma rog scrie pe blister informatia asta, si iti lasă un timp mai mare ptr a.l întinde uniform. Însă încalzirea lui îl fluidifică mai bine si asa acoperi suprafata mai uniform, fara aglomerari nedorite si in plus intră si mai bine in lemn. Poate e bine ca suprafata voblerului să o finisezi cu un șmirghel nu foarte fin ci cu unul cu o granulatie medie ptr a facilita astfel penetrarea mai in profunzime a rășinei si astfel are si o aderență superioară.
In plus cel de 45 de min are si o duritate mai mare dupa uscare si protejeaza mai bine ulterior naluca de dinții rapitorilor. E vreo 20 lei un set (cele doua seringi), desi e drept ca nu e o cantitate prea mare dar tot iti ajunge ptr 4-5 voblere cred. La serii mai mari de voblere e mai avantajoasă răsina Devcon ca preț din ce an vazut, dar altfel Bisonul e f ok asa ptr cateva încercări si teste.
Ptr o precizie bună la tăierea slotului ptr barbetă trebuie să prinzi voblerul intr.o menghină fermă si sa il ai protejat in prealabil cu banda scotch de hartie ca sa nu lase menghina urme pe el. Un fierastrău bun asa cum ai primit deja info te.ar ajuta sau chiar un dremmel cu disc de lemn sau chiar un flex mic de ghidaj. La operatii fine de tamplarie doar mâna uneori nu mai asigura precizia maxima de care ai nevoie.
 
Ultima editare:

orka

Stiuca
Salut colegi,

De plictiseala m-am apucat sa cioplesc niste brad.. o saptamana mai tarziu cutreiaram Bucurestiul in cautare de materiale, aerograf etc...
Prima incercare: creatie proprie, totul manual, vreo 10g.
De stat in apa, sta corect "in picioare", dar nu are nici o bataie. Vine ca berbecu`, drept. Presupun ca e din cauza barbetei. Am renuntat la el.
Vezi atașament 40894 Vezi atașament 40895

A 2-a incercare: lemn balsa, 6.5cm, vreo 4 grame. Inca nu e terminata/ testata, dar arata cam asa:
Vezi atașament 40896
Stratul de "intarire" e dat cu super glue, dupa care aplicata folia de aluminiu si colorat cu oja :D.
Top Coatul este cu epoxy 5min Bison. Atat s-a putut.
Problema este ca e foarte greu de aplicat uniform acest epoxy. Nu am access la Devcon si alte raritati. Ce as putea folosi asemanator si usor de gasit la noi in comert?
De asemenea, cate straturi de super glue este indicat sa dau? este suficient unul singur, dupa care smergheluit usor ?
Cate straturi de rasina pentru finishul final ?
Si cum fac sa iasa stratul final asa frumos si uniform ca cele de pe threadul asta ?

Multumesc !
vezi pe olx,cauta rasina epoxi transparenta,
 

Abbathar

Oblete
Bisonul de 45 min se întăreste mai greu asa cum îi zice si numele, ma rog scrie pe blister informatia asta, si iti lasă un timp mai mare ptr a.l întinde uniform. Însă încalzirea lui îl fluidifică mai bine si asa acoperi suprafata mai uniform, fara aglomerari nedorite si in plus intră si mai bine in lemn. Poate e bine ca suprafata voblerului să o finisezi cu un șmirghel nu foarte fin ci cu unul cu o granulatie medie ptr a facilita astfel penetrarea mai in profunzime a rășinei si astfel are si o aderență superioară.
In plus cel de 45 de min are si o duritate mai mare dupa uscare si protejeaza mai bine ulterior naluca de dinții rapitorilor. E vreo 20 lei un set (cele doua seringi), desi e drept ca nu e o cantitate prea mare dar tot iti ajunge ptr 4-5 voblere cred. La serii mai mari de voblere e mai avantajoasă răsina Devcon ca preț din ce an vazut, dar altfel Bisonul e f ok asa ptr cateva încercări si teste.
Ptr o precizie bună la tăierea slotului ptr barbetă trebuie să prinzi voblerul intr.o menghină fermă si sa il ai protejat in prealabil cu banda scotch de hartie ca sa nu lase menghina urme pe el. Un fierastrău bun asa cum ai primit deja info te.ar ajuta sau chiar un dremmel cu disc de lemn sau chiar un flex mic de ghidaj. La operatii fine de tamplarie doar mâna uneori nu mai asigura precizia maxima de care ai nevoie.

Multumesc pt idei, inca ceva... cum naiba incalzesti epoxy-ul ? Il amesteci intr-un vas metalic si il pui pe aragaz ? :D sau cum ?

orka eu am gasit multe tipuri de rasina epoxy pe internet, dar mai toata lumea care construieste voblere zice ca daca nu e Devcon sau Envirotex lite, e degeaba... Ma rog, am sa dau cu Bizonu' pentru ca il gasesti pe toate drumurile si vad eu pe parcurs daca o sa am nevoie de alta rasina. Merci !
 
Ai două variante ca să încalzești răsina. Ori o dai asa rece pe vobler cat poti de întinsă si in strat subțire apoi plimbi succesiv voblerul deasupra unei flăcări mici de la o spirtieră sau chiar brichetă si vei vedea cum se fluidifică rășina.
Ori amesteci răsina intr.un recipient mic metalic sau sticlă pe care îl încălzesti putin la flacără dupa ce deja ai facut amestecul omogen de răsină. Gasesti variante ieftine de recipiente, cutie conservă, lingură, borcan mic sticlă etc. Atentie la recipient care trebuie bine curătat si degresat inainte de lucrare.
 
Sus