Totul despre motoare de barci

D

Deleted member 2565

Guest
Depinde si de masina si de piesele folosite, sa nu exageram.
Pe mine ma costa numai uleiul atat si nu e decat un 2.0 benzina.
:) :) :)
 

Alex D.

Biban
Ti se pare ca exagerez eu? Cu tot cu tva ajunge la 400+ ron, pentru 500 ml de ulei motor, 200 ml ulei cizma si un filtru benzina, in regim propriu te costa 100 ron. Sa nu mai spun si de consumul de motorina si nervi prin traficul din Bucuresti pana la ei la service :)). De ce ai plati de x4 mai mult? 400 ron ma costa pe mine toate filtrele plus uleiul (5l) la skoda mea.
 
D

Deleted member 2565

Guest
Sa ne relaxam putin. Eu ziceam de revizia la masina, la care uleiul e 70 lei litrul. 5x7...

La A.N. am renuntat din motiv de comunicare deficienta, doar pe mail, doar pe programare peste xx zile.
Capac au pus anul trecut cand am stat o luna fix pana am obtinut o oferta pentru revizia anuala la 20 cai. Si asta cu telefoane saptamanale. Era facuta deja de vreo saptamana cand am primit raspunsul lor. Aveau nevoie de acceptul pe mail fata de costuri ca sa imi poata face programarea la service. Nu vreau sa stiu cat ar mai fi durat si aia.
Faza e ca revizia a costat aproape la fel dar cu piese aftemarket luate de la epix.
Anul asta am luat originale, tot de la epix si am iesit pe la 450 lei fara manopera.
 
Ultima editare de un moderator:

Alex D.

Biban
Sa ne relaxam putin. Eu ziceam de revizia la masina, la care uleiul e 70 lei litrul. 5x7...

La A.N. am renuntat din motiv de comunicare deficienta, doar pe mail, doar pe programare peste xx zile.
Capac au pus anul trecut cand am stat o luna fix pana am obtinut o oferta pentru revizia anuala la 20 cai. Si asta cu telefoane saptamanale. Era facuta deja de vreo saptamana cand am primit raspunsul lor. Aveau nevoie de acceptul pe mail fata de costuri ca sa imi poata face programarea la service. Nu vreau sa stiu cat ar mai fi durat si aia.
Faza e ca revizia a costat aproape la fel dar cu piese aftemarket luate de la epix.
Anul asta am luat originale, tot de la epix si am iesit pe la 450 lei fara manopera.
Suntem relaxati :). Pai la fel am facut si eu, mi-am comandat totul de pe epix, (quicksilver ulei cizma, sierra filtru benzina si motul ulei motor) si ma duce 100 ron la acest motor de 5cp. Ma apuc de rodaj maine, in 2 saptamani il termin, fac eu revizia si aia e. Pierd garantia, dar pe de alta parte, garantia asta la motoarele de barca este atat de interpretabila incat nici nu ma stresez, daca nu "bubuie" motorul in rodaj, nu vad ce ar putea avea dupa.
 
Ultima editare:
Discuțiile astea fără a avea cunoștințe sau măcar a încerca să înțelegi ce înseamnă o societate economica și cum funcționează ea....

În primul rând nu toți banii care i plătești intră în buzunar patron, scade impozit pe profit, dări diverse, tva, adaos pe profit la piese, costuri menținere atelier (energie electrică, încălzire, apă, curățenie, etc), salarii angajați șamd și vezi cam cât profit rămâne.
Tu nu plătești decât piese. Fă un calcul simplu, cât e salariul tău orar și împarte la cât timp îți ia tot procesul de achiziție piese și schimb, măcar ca idee o să-ți dai seama cât costă ora de manopera care tu trebuie sa o plătești.
 

Alex D.

Biban
Discuțiile astea fără a avea cunoștințe sau măcar a încerca să înțelegi ce înseamnă o societate economica și cum funcționează ea....

În primul rând nu toți banii care i plătești intră în buzunar patron, scade impozit pe profit, dări diverse, tva, adaos pe profit la piese, costuri menținere atelier (energie electrică, încălzire, apă, curățenie, etc), salarii angajați șamd și vezi cam cât profit rămâne.
Tu nu plătești decât piese. Fă un calcul simplu, cât e salariul tău orar și împarte la cât timp îți ia tot procesul de achiziție piese și schimb, măcar ca idee o să-ți dai seama cât costă ora de manopera care tu trebuie sa o plătești.
Crezi ca nu stiu/stim? Stiu foarte bine ce inseamna, dar atat timp cat exista alternativa, eu trebuie sa ma gandesc in primul rand la mine si la bugetul meu, ca si eu muncesc pe bani si am de platit taxe, impozite, etc. Prin urmare, nu gasesc sens in raspunsul asta. Ca banii mei nu cad din cer, eu muncesc pentru ei. Mie mi se pare ultra exagerat acest pret pentru atat de putin, nu justifica nimic acest pret.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
ce imi plac mie discutiile astea despre cat de scumpe sunt anumite produse sau servicii
in decursul timpului am mai discutat acest aspect aici pe forum, in ziua de astazi nu exista scump sau ieftin !
ce mie mi se pare la un moment dat, scump, pentru alti zeci, sute sau mii de oameni este relativ ieftin si invers
traim intr-o economie de piata foarte dinamica si vrem nu vrem trebuie sa ne adaptam la cerintele ei altfel.........
cat priveste stabilirea preturilor pentru anumite servicii si mai ales a manoperelor, fiecare agent economic este liber sa isi impuna preturile in piata, iar daca piata le accepta, inseamna ca este ok, daca nu...........ori da inapoi, ori moare incet si sigur.
si nu uitati un aspect important - toti am dorit bunastare economic si venituri mai bune, ori salariile trebuiesc platite din ceva
un salariu de 1000 euro net (5000 lei in mana) inseamna defapt 8.740 lei (1.750 euro) brut, bani platiti de angajator, adica un salariu tarifar de ~ 10 euro brut/ ora de manopera - mult?!! putin?!!
depinde de ce parte a portofelului te afli
eu am incetat sa judec in paradigma scump / ieftin, prefer sa judec dupa criteriile - imi trebuie?! vreau?! imi permit?!merita?! ok. altfel, intodeuna exista si solutii alternative, mai mult sau mai putin economice.
 

Alex D.

Biban
Fiecare este liber sa aleaga si sa treaca prin filtrul propriu ce e bine sau nu pentru el. Eu doar mi-am spus parerea, argumentata, nu este nimeni obligat sa gandeasca sau sa faca ca mine, dpmdv este o japca pe fata acest pret pt acest serviciu. Vorbim despre 700ml de ulei si un filtru....
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Alex D.
TU vorbesti despre 700ml de ulei si un filtru !
personal nu ma interseaza speta ta, dar ma enerveaza la culme aceasta atitudine si gandire.
te raportezi doar la materialele inglobate fara sa iei in calcul manopera, regia, cota de aprovizionare/transport, profitul si as mai putea enumera cateva.
am incercat sa iti explic elegant ca ce este pentru tine "japca pe fata", pentru altii este normalitate sau chiar ieftin, dar...............tu ai un alt fel de gandire si de raportare la realitatea economica.
in definitiv nu te obliga nimeni sa cumperi un serviciu si chiar nu este indicat sa faci asta daca esti in stare sa rezolvi singur problema.
sfatul meu este ca inainte de a emite supozitii si catalogari de genul celor facute de tine, te rog frumos pune-te in postura celuilat, cantareste bine si pune in balanta absolut toate detaliile si apoi vezi cu cat esti dispus sa vinzi tu acelasi lucru
daca calculele sunt corect facute si puse in balanta absolut toate detaliile, in peste 90% din cazuri, nu iti vei vinde seviciile, timpul, cunostintele si abilitatile tale la pretul acela, vei vinde mai scump!
sunt studii facute de economisti si oameni cu multa carte, dar in fine, nu facem aici economie si nici nu schimbam mentalitati (desi ar fi bine daca am putea)
haideti la pescuit, este plin sezon de salmonide si lumea zice ca se si prinde cate ceva, pe ici pe colo, discutiile de mai sus sunt pentru iarna
 
Crezi ca nu stiu/stim? Stiu foarte bine ce inseamna, dar atat timp cat exista alternativa, eu trebuie sa ma gandesc in primul rand la mine si la bugetul meu, ca si eu muncesc pe bani si am de platit taxe, impozite, etc. Prin urmare, nu gasesc sens in raspunsul asta. Ca banii mei nu cad din cer, eu muncesc pentru ei. Mie mi se pare ultra exagerat acest pret pentru atat de putin, nu justifica nimic acest pret.
Eu am renuntat demult la garantie. Au preturi la piese mult mai bune ca ce gasesti in online, platesti in plus manopera care dpmdv nu este de calitate si acele sprayuri, vaselina ce zic ei ca folosesc. Motivul pentru care am renuntat a fost calitatea serviciilor si drumul pana acolo, dar ca preturi nu gasesti mai ieftin. Pe mine ma duce un schimb aprox 800 ron facut de mine, iar acolo undeva pe la 1000. In pretul pe care ti l a cerut cu siguranta erau icluse bidoane de cate 1L de ulei, numai acelea sunt peste 150 Ron, plus ca stiu ca ei schimba toate garniturile inclusiv de la busonul pe unde scoti uleiul. Un exemplu de pret ti l pot da, o garnitura de la suburul de la cizma care pe epix costa 20Ron si de la ei am luat-o cu 9.
 

Alex D.

Biban
Alex D.
TU vorbesti despre 700ml de ulei si un filtru !
personal nu ma interseaza speta ta, dar ma enerveaza la culme aceasta atitudine si gandire.
te raportezi doar la materialele inglobate fara sa iei in calcul manopera, regia, cota de aprovizionare/transport, profitul si as mai putea enumera cateva.
am incercat sa iti explic elegant ca ce este pentru tine "japca pe fata", pentru altii este normalitate sau chiar ieftin, dar...............tu ai un alt fel de gandire si de raportare la realitatea economica.
in definitiv nu te obliga nimeni sa cumperi un serviciu si chiar nu este indicat sa faci asta daca esti in stare sa rezolvi singur problema.
sfatul meu este ca inainte de a emite supozitii si catalogari de genul celor facute de tine, te rog frumos pune-te in postura celuilat, cantareste bine si pune in balanta absolut toate detaliile si apoi vezi cu cat esti dispus sa vinzi tu acelasi lucru
daca calculele sunt corect facute si puse in balanta absolut toate detaliile, in peste 90% din cazuri, nu iti vei vinde seviciile, timpul, cunostintele si abilitatile tale la pretul acela, vei vinde mai scump!
sunt studii facute de economisti si oameni cu multa carte, dar in fine, nu facem aici economie si nici nu schimbam mentalitati (desi ar fi bine daca am putea)
haideti la pescuit, este plin sezon de salmonide si lumea zice ca se si prinde cate ceva, pe ici pe colo, discutiile de mai sus sunt pentru iarna
Tragi niste concluzii gresite. Am sa o las balta, ca a degenerat total aiurea si discutia.
 

Alex D.

Biban
Am terminat 4h de rodaj cu noul Mercury 5 cp. Barca allroundmarine 2.8m, fara inaltator (trebuie vreo 4cm inaltata), cu mansa la 3/4 intra in vreo 12 secunde in glisaj, cu mansa pe maxim intra in 7 - 8 secunde, trim pe 3, pe trim 2 intra mai greu. Eu 100kg, bagaj minimal vreo 2kg. Eu sunt foarte multumit de motor, consuma putin zic eu, 2l in astea 4 ore. O barca mai lunga ar fi indicat, 3 sau 3.3, ar intra mai repede in glisaj. Dupa intrarea in glisaj, barca inca gliseaza si la 2/4 mansa, ceea ce nu ma asteptam. Viteza maxima in full 25kmh cu vant din fara 15kmh, la 3/4 20kmh si la 2/4 16kmh.
 
Sus