Totul despre motoare de barci

alinm

Stiuca
Mie mi-a sosit prin curier, fara nici o problema, doar a mea de logistica ca sa il duc de la curierat acasa.
 

NicuB

Biban
Am inteles, ma duc sa il ridic personal. Multumesc
De testat si montat o sa merg la reprezentanta Honda sa ii intreb daca vor sa ma ajute (e si relativ aproape de mine). Nu stiu sa existe alt producator care sa comercializeze/faca service la barci si motoare de barca in Timisoara. Particulari care sa se ocupe de asa ceva nu cunosc nici atat. Eventual daca ma duc cu barca si motorul pana la Moldova Noua, acolo stiu pe cineva...
 

ltoma

Biban
P.S. Apropos, voi ati mers sa ridicati personal motorul sau l-ati primit prin curier?
L-am primit prin curier fara nici un fel de probleme
IMG_5233.jpg
 

Edi

Stiuca
NicuB
Si eu am luat 3 motoare de la EURONAUTICA. Toate 3 mi-au venit cu Fan Curier si nu am avut nici o problema. Cu partea de service este o problema. Pentru garantie (5ani) este nevoie sa-ti faci revizia la un service autorizat Suzuki Marine, iar in partea de vest nu gasesti decat in Ungaria. Eu mi-am facut un obicei si cand trebuie sa-mi fac revizia, ma duc la Euronautica si dupa aceea ma duc la Sarulesti cateva zile ca sa nu bat atata drum de pomana.
Spor la shopping.
 

Mihai.P

Biban
A mai intalnit cineva la suzuki de 6 cai DF6A sa aiba scurgeri de ulei in pozitia de ridicat? E montat ca rezerva pe o barca si sta ridicat tot timpul. Cand a fost nevoie de el si s-a mutat in pozitia de lucru, a inceput sa se scurga de sus de sub capac pe cizma o dâra de ulei amestecat cu apa - emulsie gri-maronie. Ca e emulsie nu e panica - o pun pe seama condensului.
problema e ca pierderea de ulei e prezenta constant.
Nu sunt eu proprietarul dar am zis sa intreb si aici daca s-a mai intalnit ceva asemanator la modelul asta.
 

ambrooo

Stiuca
Ce soft este acela pentru Suzuki? Si ce cabluri de comunicatie folosesti? Si eu imi fac service-ul singur la motor dar nu sunt asa avansat cu soft de service. Deocamdata am facut doar schimburi de ulei la motor si cizma.
 

ltoma

Biban
Ce soft este acela pentru Suzuki? Si ce cabluri de comunicatie folosesti? Si eu imi fac service-ul singur la motor dar nu sunt asa avansat cu soft de service. Deocamdata am facut doar schimburi de ulei la motor si cizma.
 

Alex D.

Biban
Intrebare de incepator, motorul pus pe stativ, fara sa fie strans ca sa stea perfect vertical (am pus bolobocul pe el) are nivelul la ulei ca la carte (poza) daca ii strang menghina pe stativ si el se inclina spre fata cateva grade, uleiul in motor este peste maxim. Asa e normal sa fie presupun, nu am bagat eu prea mult ulei, corect? Multumesc!
20230605_104206.jpg


Cam asa sta motorul cand e prins pe stativ, vine in nas cateva grade....
20230531_172237.jpg
 

Atașamente

  • 20230605_104252.jpg
    20230605_104252.jpg
    228,9 KB · Vizualizări: 74

shogunu65

Stiuca
Info legat de un Tohatsu 9.8 2 timpi. Am schimbat elicea originala cod 3B2B64517-1 (diametru 8.9 / pitch 8.5) cu una luata de pe Aliexpress (180 ron) cod 3B2B64519-1 (diametru 8.9 / pitch 9.5). Pe un allroundmarin kiwi 320 cu subsemnatul la 100 kg plus bagaje 50-60 kg (benzina, ancora, sonar, baterie, etc), a crescut viteza de la 26-27 km/h la 34-35 km/h. Urmeaza sa fac test cu a doua persoana in barca, sa vedem daca sunt diferente semnificative la intrarea in glisaj.
Daca este cineva interesat de link, dati mesaj.

Ce am mai observat, dar nu am masurat efectiv, pare ca a scazut consumul, nu dramatic, dar a scazut.
 

miker2ka

Stiuca
Are o pozitie de blocaj dar nu e recomandata pentru transport. E practic o tija ce intra sub suport cand e aproape sus de tot ridicat. Nu pare suficient de solida pentru transport.

Eu am folosit transom saverul de la epixmarine.
La mercury de 20 cp am folosit exclusiv tija din dotare, 2 ani. A fost suficient de solida.
La honda de 60 am folosit-o la inceput pana mi.am luat transom saver, dar tot suficient de solida mi.a parut
 
Sus