Totul despre motoare de barci

Claudiu

Administrator
Membru personal
Depinde ce tip de comanda are, pretul la trim electric pornire electrica model vechi nu include maner multifunctional
 

ltoma

Biban
Itoma/alinm, daca nu va deranjeaza, va rog sa imi spuneti, voi de unde ati cumparat motorul suzuki?
De la euronautica.ro Sunt foarte seriosi, am cumparat de acolo 2 motoare Suzuki(20 si 30 cai). Avand incredere in ei, ultima oara am platit motorul in avans prin transfer bancar fara nici un fel de teama. Promti si la telefon pentru service , etc. La ultimul motor am pierdut carnetul de service si factura si mi-au trimis unul nou cu un duplicat dupa factura fara nici o taxa.
 

NicuB

Biban
Depinde ce tip de comanda are, pretul la trim electric pornire electrica model vechi nu include maner multifunctional
Recunosc ca nu am retinut ce model mi-a spus, dar sigur nu a pomenit ca e model nou. Sigur e fara maner multifunctional, asa cum spui. Cunosti p-ta si preturile mult mai bine ca mine.
Am sa verific sa vad ce plusuri aduce acest maner multifunctional, sa vad daca chiar merita sa depasesc suma pe care mi-am propus-o initial.
Probabil, odata cu inaintarea in varsta, cumpanesc mai mult pe ce dau banii (chiar daca prietenii imi spun si acum ca-s "mana sparta" :)) si daca se merita investitia. Poate nu ar trebui sa gandesc asa, fiind vorba de un hobby... . Totusi, nu trebuie sa hotarasc intre o mulineta cu 1000 ron sau una de 1500. Aici e vorba de ~ 24000 ron vs 31000....
 

Edi

Stiuca
NicuB

Eu am avut 3 motoare SUZUKI toate cumparate noi de la EURONAUTICA. Nu am avut nici o problema cu ele. In plus daca cumperi motorul de la ei si faci service-ul le ei sau le un service acreditat Suzuki Marine ai inca 2 ani in plus garantie, adica 5 ani
Momentan am un Suzuki de 20CP si merge perfect.
 

NicuB

Biban
Revin cu un update de la vecinii nostri de granita, unde fac minim 3 city break-uri pe an (ne place foarte mult Budapesta), dar care, de data aceasta, mi-au lasat un gust amar. Nu mi-au raspuns la mailuri iar la telefon abia astazi am reusit sa-i prind. Mi-au spus asa:
1. pretul afisat pe site (cu ~ 500 euro mai mic fata de Romania) este doar pt cetatenii maghiari si nu poate sa imi spuna care e pretul meu;
2. nu au stoc si perioada de asteptare este foarte mare, de ordinul lunilor de zile;
3. doar dupa ce au motorul in stoc imi pot comunica pretul meu (tromboane, evident).

Am sunat la Euronautica (MarineLife au depozitul in Tulcea si mi-e peste mana) si evident ca motorul este pe stoc. Mi-a si spus ca daca nu il au pe stoc il aduc in cateva zile......din Ungaria, unde este depozitul Suzuki. In cursul zilei de astazi primesc proforma de avans si Doamne-ajuta :)
 

Espasia

Somn
pretul afisat pe site (cu ~ 500 euro mai mic fata de Romania) este doar pt cetatenii maghiari si nu poate sa imi spuna care e pretul meu;
2. nu au stoc si perioada de asteptare este foarte mare, de ordinul lunilor de zile;
3. doar dupa ce au motorul in stoc imi pot comunica pretul meu (tromboane, evident).

Tineti cont totuși ca sunt contractele de reprezentare prin care se limiteaza accesul pe alte piete, decat cele definite prin contractul de reprezentare/dealer/reseller/etc.

Iar faptul ca depozitul Suzuki este in HU, este ok. Poate firma din HU care vinde motoarele, nu are acces "full" la acest depozit, ce deserveste mai multe tări. Eu asa ma gandesc. Caci pe perioade de "secetă", toti vor sa vanda. Dar biciul este la Producator/Reprezentant UE.

Iar diferenta de 500 € poate apare de la transport/regim de garantie/service/etc/etc/etc. Zic si eu, ca prostu'n târg.

Eu pana acum am luat de la Euronautica 2 motoare (5CP si 20CP). S-au miscat impecabil oamenii. Indiferent daca a fost vorba de vanzare sau service. Iar consilierea tehnica..jos pălăria. jos palariajos palariajos palaria.
Este adevarat ca si motoarele au fost si sunt tinute cum scrie la carte. Si nu am avut probleme cu ele, deloc.

PS. O data va povestesc in detaliu cum sa va testati motoarele cand barca este scoasa pe mal sau motorul pus pe capră. (Cel putin la Suzuki de 20 dar si la Mercury de 20)......Adica nu testati in butoi. :):):)

Pe tema asta - testat de mine intr-un vas mai mare - o galeata mare de la Royal Canin- am mers de doua ori la EuroNautica, pana sa ne dam seama cu cei de acolo, cam care este chestia.
Motorul nu avea nimic. Bagam in bazin, mergea pompa de apa, bistosh. Bagam la butoiașu' dă câne......sufletu' lu' Avram Iancu.... si io bou declaram: Sist. racire prost (impeller stricat/blocat/plin de vaselina/etc......)

Dar na, io sunt electric, si aici era vorba de mecanica fluidelor (Cursuri pe care nu le-am facut in scoala.....Sau parca am facut ceva la cursul de Termotehnica - cu colocviu, unde copiam toti, nu examen-.....deci scuzabil....zimbettt)

Acum nu am timp dar va povestesc alta data.

O zi buna sa aveti

Cu stima.
 
Zi-ne și noua. Ce problema e cu testarea în butoi ? Butoi nu butoias. Evident urmărind imersarea suficienta a cizmei în apa și totodata nivelul din butoi sa nu scadă. Pe mine m ai făcut curios.
 
Bănuiesc ca e prea mic spațiul iar aerul produs de elice rămâne în zona unde a fost produs și tras pe sistemul răcire. Poți încerca un fenomen aproximativ similar și la "tunel " când apa e relativ sus și foarte aerată, exact la confluența dintre spus de pe aducțiune și cea din lac.
 
Dacă butoiul este butoiaș e logic ce spui tu. Altfel după încercările mele ( butoi de 200 l - jetul dirijat tot in butoi ) nu sunt probleme. Jetul de la răcire este normal. Și la relanti și în accelerare.
 

Espasia

Somn
Bănuiesc ca e prea mic spațiul iar aerul produs de elice rămâne în zona unde a fost produs și tras pe sistemul răcire. Poți încerca un fenomen aproximativ similar și la "tunel " când apa e relativ sus și foarte aerată, exact la confluența dintre spus de pe aducțiune și cea din lac.
Aerul eșapat producea un curent turbionar iar fluxul/curentul de apa ce incepea sa se roteasca cu viteza trecea apoi pe langa fereasta de absorbtie racire prea repede, si nu putea fi absorbit de impeller.
Incercat la Suzuki si Mercury. 20 CP.
Pealtele nu am avit cum.
Deci ai nevoie de un butoi mai larg sau o pubela dreptunghiulara, a.î. Sa sparga fluxul continuu.
Da cum ziceam, zic si io ca proasta-n…..cireș. :)
iata “butoiasul”

ACF4759B-356B-4458-ABDF-526A5F1BC9EB.jpeg
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Aerul eșapat producea un curent turbionar iar fluxul/curentul de apa ce incepea sa se roteasca cu viteza trecea apoi pe langa fereasta de absorbtie racire prea repede, si nu putea fi absorbit de impeller.
Incercat la Suzuki si Mercury. 20 CP.

pompa de apa, implicit impelerul, merg si la relanti fara ca elicea sa fie activa si fara sa existe curenti turbionari.
motoarele pot fi accelerate fara sa fie bagate in viteza
am avut patru motoare pana cuma, Suzuki, Yamaha, Tohatsu, Yamaha, iar cumnatul Honda - absolut toate au mers si mergeau in galeata cu apa
 

ambrooo

Stiuca
Am si eu o problema recenta cu motorul meu electric (Suzuki DF20), poate s-a mai confruntat cineva cu asa ceva si ma poate sfatui. Mers drept viteza 80% din cand in cand la intervale neregulate, motorul are tendinta de a vira scurt stanga. Este foarte putin sesizabil dar se simte putin la mana si la sezut. Dupa care merge iar drept apoi iar are un zvac de asta. Problema e ca nu face tot timpul si nu reusesc sa gasesc cauza.
 

NicuB

Biban
Espasia, mie foarte greu spre imposibil sa mint sau sa trombonesc pe cineva. Poate ca sunt exagerat daca am aceeasi pretentie de la interlocutorul meu.
Eu am intrebat daca are motorul pe stoc deoarece vreau sa vin sa-l cumpar. Nu trebuia sa se complice ei cu curierul. Nu pot descrie exact senzatia pe care am avut-o, dar persoana de la celalalt capat al firului imi transmitea ceva de genul "nu te vrem la noi in casa". Poate a fost o simpla intamplare, am nimerit eu un Gica-contra, nu stiu ce sa zic.
Daca imi spunea ca din pacate ei nu pot vinde catre persoane fizice din afara Ungariei datorita unor contracte blablabla, ii multumeam frumos pt informatie si asta e. Nu era nicio suparare. Dar era evident ca ma trombonea la telefon si dorea sa scape de mine. De aceea am si spus ca mi-au lasat un gust amar....

P.S. Apropos, voi ati mers sa ridicati personal motorul sau l-ati primit prin curier? Aseara am platit avansul pt motor si domnul de la Euronautica mi-a spus ca il poate pune pe curier sau pot sa trec eu sa-l ridic. I-am spus ca pot trece spre sf lunii februarie si mi-a spus ca mi-l pastreaza, fara probleme. Acum stau si ma gandesc cum e mai bine, sa merg sa-l ridic personal sau sa-i spun sa-l puna pe curier. I-am spus ca ma gandesc si il anunt...
 

ambrooo

Stiuca
Apropos, voi ati mers sa ridicati personal motorul sau l-ati primit prin curier? Aseara am platit avansul pt motor si domnul de la Euronautica mi-a spus ca il poate pune pe curier sau pot sa trec eu sa-l ridic. I-am spus ca pot trece spre sf lunii februarie si mi-a spus ca mi-l pastreaza, fara probleme. Acum stau si ma gandesc cum e mai bine, sa merg sa-l ridic personal sau sa-i spun sa-l puna pe curier. I-am spus ca ma gandesc si il anunt...
Eu te sfatuiesc sa te duci sa il ridici personal. Mie mi-a venit cu curierul, tot Suzuki, tot de la Euronautica, si a ajuns cu capacul complet distrus. Am asteptat inca vreo 45 de zile dupa capac. Evident curierul a fost de vina.
 

Espasia

Somn
Du-te si testeaza-l. Eu asa am facut. De fapt nu asa am facut…..:).
Ambele le-am luat, personal, pe cel de 5 CP l-am testat, pe cel de 20 nu. Si cand am ajuns acasa, dupa ce l-am cuplat la baterie, rezervor, i-am pis ulei, l-am giugiulit, apoi l-am pus in butoias, si……mai departe stii……Ce Dumnezei si Ablaștei erau la gura mea……waleuuuu…..HiHiHi.
 
Sus