Totul despre motoare de barci

NicuB

Biban
pai cam toate brandurile de motoare barci au problema asta.
singurii care au termene rezonabile si uneori chiar stoc sunt cei de la Suzuki (recomand achizitia din Ungaria) sau Tohatsu, dar si aici este problema cu termen de livrare si service
Acum parca imi pare rau ca nu am dat avans pt motorul de 30HP care era pe stoc la Euronautica. M-am gandit ca nu-mi convine service-ul in Bucuresti si ca mai am timp sa caut.
In orice caz, cu ungurii am avut numai experiente pozitive. 6 din cei 7 ani, cat am avut garantia la Kia Sportage, service-ul l-am facut la reprezentanta din Szeged si am fost ff multumit. Mult peste ce se intampla la service-ul din Tm, unde prima experienta a fost negativa, motiv pt care am si cautat alternativa in tara vecina. Banuiesc ca si la motoarele de barci voi gasi acelasi profesionalism. Din ce vad eu au si preturi ceva mai mici fata de Romania. Trimit acum niste mailuri sa vad ce oferte si termen de livrare primesc.
 
Acum parca imi pare rau ca nu am dat avans pt motorul de 30HP care era pe stoc la Euronautica. M-am gandit ca nu-mi convine service-ul in Bucuresti si ca mai am timp sa caut.
In orice caz, cu ungurii am avut numai experiente pozitive. 6 din cei 7 ani, cat am avut garantia la Kia Sportage, service-ul l-am facut la reprezentanta din Szeged si am fost ff multumit. Mult peste ce se intampla la service-ul din Tm, unde prima experienta a fost negativa, motiv pt care am si cautat alternativa in tara vecina. Banuiesc ca si la motoarele de barci voi gasi acelasi profesionalism. Din ce vad eu au si preturi ceva mai mici fata de Romania. Trimit acum niste mailuri sa vad ce oferte si termen de livrare primesc.
Treaba cu service-ul e relativa. Eu am renunțat și mi le fac singur. Ultima data mi-a greșit uleiul la cizma îmi pusese pentru motoare sub 75 cp, noroc ca am vazut ca nu era de culoare albastra, l am trimis sa ia ulei corespunzător(era și uimit tipul ca nu e recomandat acel ulei, doar după ce i-am arătat cartea s-a convins) . Apoi a desfăcut un colier ca să schimbe un filtru de la rampa injectoarelor bineînțeles ca i a căzut pe jos pe acolo, a pus altul și a rămas ala acolo sub carcasa sa zornaie. Bujiile strânse nici la jumate din cuplu recomandat de producator, capetele șuruburilor pe unde se baga ulei la cizma le-au făcut praf pentru ca nu folosesc șurubelnițe de mărimea corespunzătoare .
Pe factura apar tot felul de garnituri și materiale care la fata locului nu se folosesc, basca insista sa mai stai și afara ca nu ai voie înăuntru ca deranjezi mecanicul.
Decât sa ma mai apuc sa pierd timp sa reiau procedurile acasă încă odată plătind și o suma consistenta pe niște servicii de rahat + 400km drum dus-întors + aglomerația pe centura Bucureștiului în zona Bragadiru, am luat aceasta decizie.
Treaba cu garanția ma cam lasa rece... Odată ca tot vei stat de cearta ca motorul nu a fost folosit corespunzător și dacă se accepta pe garanție te țin câteva luni în care tu nu beneficiezi te barca.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
basca insista sa mai stai și afara ca nu ai voie înăuntru ca deranjezi mecanicul.
Decât sa ma mai apuc sa pierd timp sa reiau procedurile acasă încă odată plătind și o suma consistenta pe niște servicii de rahat + 400km drum dus-întors + aglomerația pe centura Bucureștiului în zona Bragadiru, am luat aceasta decizie.
Treaba cu garanția ma cam lasa rece... Odată ca tot vei stat de cearta ca motorul nu a fost folosit corespunzător și dacă se accepta pe garanție te țin câteva luni în care tu nu beneficiezi

idem cu auto.
aceeasi istorie aproape la indigo
 

ltoma

Biban
Treaba cu service-ul e relativa. Eu am renunțat și mi le fac singur. Ultima data mi-a greșit uleiul la cizma îmi pusese pentru motoare sub 75 cp, noroc ca am vazut ca nu era de culoare albastra, l am trimis sa ia ulei corespunzător(era și uimit tipul ca nu e recomandat acel ulei, doar după ce i-am arătat cartea s-a convins) . Apoi a desfăcut un colier ca să schimbe un filtru de la rampa injectoarelor bineînțeles ca i a căzut pe jos pe acolo, a pus altul și a rămas ala acolo sub carcasa sa zornaie. Bujiile strânse nici la jumate din cuplu recomandat de producator, capetele șuruburilor pe unde se baga ulei la cizma le-au făcut praf pentru ca nu folosesc șurubelnițe de mărimea corespunzătoare .
Pe factura apar tot felul de garnituri și materiale care la fata locului nu se folosesc, basca insista sa mai stai și afara ca nu ai voie înăuntru ca deranjezi mecanicul.
Decât sa ma mai apuc sa pierd timp sa reiau procedurile acasă încă odată plătind și o suma consistenta pe niște servicii de rahat + 400km drum dus-întors + aglomerația pe centura Bucureștiului în zona Bragadiru, am luat aceasta decizie.
Treaba cu garanția ma cam lasa rece... Odată ca tot vei stat de cearta ca motorul nu a fost folosit corespunzător și dacă se accepta pe garanție te țin câteva luni în care tu nu beneficiezi te barca.
Am luat motor Suzuki de 30 cai nou nout cu 5 ani garantie si am preferat sa renunt la garantie facand inspectia pe cont propriu din aceleasi motive. Daca se strica ceva in perioada garantiei asta e, platesc, poate ma costa mai putin decat drumuri facute la sute de km pentru un service autorizat. cu preturi prohivitive.
 

ltoma

Biban
Cat de multumiti sunteti de suzuki 30cp?

Deranjeaza manerul ala scurt sau il folositi cu prelungitor?
IMG_0567.jpeg


Eu sunt multumit de motor. La mine scaunul este aproape de motor, asa ca nu deranjeaza. Am auzit ca altii folosesc prelungitor.
 
Revin cu o intrebare....am gasit un motor yamaha f4amh de vanzare. cum este de doar 4 cai, este necesar sa fac un contract de vanzare cumparare? mentionez ca motorul este in RO
 

baliv99

Biban
Cam la orice bun ar fi necesar un contract in care sa treceti seria motorului si buletinele (pe vazute) ale vanzatorului si cumparatorului. Nu de alta dar un cumparator de buna credinta trebuie sa fie acoperit. Iti prinde bine si daca vrei sa-l vinzi mai incolo sau daca, doamne fereste, ai vreo problema cu el.
 

ltoma

Biban
Cred ca cunosc barca aia, e cea facuta de Flore?
Da. E facuta manual de Flore si am inregistrat-o in Germania. I-am dat(impreuna cu producatorul) si nume de marca: Floreboat-Eigenbau precum si serie RO-FLOSMxxxxxxx trecuta in talon. Fiind usoara gliseaza usor cu motor de 20 sau 30 cai(50 km/h cu motorul de 30 cai si cu incarcatura standard de pescuit, inclusiv acumulator AGM de 160 Ah si Minn Kota pe cioc)
 

Espasia

Somn
Ma bate un gand.....Durereeee.....Incă barcazu' ptr acest mic device nu îl am, dar chiar mi-a placut device-ul.......Mde si 600 CP....... zimbettt

 

NicuB

Biban
Itoma/alinm, daca nu va deranjeaza, va rog sa imi spuneti, voi de unde ati cumparat motorul suzuki?

Am tot avut promisiuni de la niste prieteni ca imi aduc motor "de dincolo", cu toate actele, 2 - 3 ani vechime si la pret foarte bun, dar se pare ca motoare bune si relativ noi nu se gasesc pe toate gardurile :). Cel putin cele cu comanda la maner.............si ff putine ore de functionare.
Am sunat astazi la MarineLife (primul din lista google cand am dat search) sa intreb de motor de 30HP si mi-a spus pe loc ca Suzuki are pe stoc, deci livrare in ~ 7 zile. Ma suna maine sa imi spuna disponibilitatea pt Yamaha si Tohatsu, dar la Yamaha, cica, sunt sanse foarte mici sa fie stoc. Stiu de la Claudiu ca si Tohatsu stau destul de prost cu stocurile (cel putin asa era la sf anului trecut). Daca e si diferenta foarte mare de pret intre motorul suzuki (DF 30 ATHL) si ....ce mai gaseste in stoc (la telefon mi s-a spus ca diferenta nu ar trebui sa fie foarte mare), oricum raman la suzuki.
L-am mai intrebat legat de fiabilitate, mai ales Suzuki vs Yamaha, si mi-a spus asa: Tohatsu este nr1, iar intre Suzuki si Yamaha, modelele noi, nu exista nicio diferenta (asa o fi???). Mi-a spus ca in trecut Suzuki a avut niste motoare cu unele probleme (a insirat niste modele), dar asta a fost demult, modelele noi fiind foarte fiabile.
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Tohatsu a lansat un nou motor pe platforma de 30 cai. Doar 58 kg varianta standard. Unu disponibil sfarsit de februarie, inceput de martie: trim electric, pornire electrica, maner multifunctional, cizma scurta: 31000 lei

 

NicuB

Biban
Tohatsu a lansat un nou motor pe platforma de 30 cai. Doar 58 kg varianta standard. Unu disponibil sfarsit de februarie, inceput de martie: trim electric, pornire electrica, mansa multifunctionala, cizma scurta: 31000 lei

Mie imi trebuie cu cizma lunga (51cm oglinda barcii), iar ca pret...pffff.
Cum ti-am spus in noiembrie, as vrea pe cat posibil sa ma opresc la 4500 - 5000 euro buget pt motorul termic. Asta de la Suzuki este 4900 euro (TVA inclus), cu pornire electrica, trim electric si alternator.
Domnul de la MarineLife mi-a spus un model de la Tohatsu, tot de 30HP, care costa 5000 euro si are trim electric, incarcare, etc. Dupa ce am inchis telefonul mi-am dat seama ca nu a mentionat TVA inclus, deci, cel mai probabil, pretul este de 5000 euro + TVA.
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Depinde ce tip de comanda are, pretul la trim electric pornire electrica model vechi nu include maner multifunctional
 

ltoma

Biban
Itoma/alinm, daca nu va deranjeaza, va rog sa imi spuneti, voi de unde ati cumparat motorul suzuki?
De la euronautica.ro Sunt foarte seriosi, am cumparat de acolo 2 motoare Suzuki(20 si 30 cai). Avand incredere in ei, ultima oara am platit motorul in avans prin transfer bancar fara nici un fel de teama. Promti si la telefon pentru service , etc. La ultimul motor am pierdut carnetul de service si factura si mi-au trimis unul nou cu un duplicat dupa factura fara nici o taxa.
 

NicuB

Biban
Depinde ce tip de comanda are, pretul la trim electric pornire electrica model vechi nu include maner multifunctional
Recunosc ca nu am retinut ce model mi-a spus, dar sigur nu a pomenit ca e model nou. Sigur e fara maner multifunctional, asa cum spui. Cunosti p-ta si preturile mult mai bine ca mine.
Am sa verific sa vad ce plusuri aduce acest maner multifunctional, sa vad daca chiar merita sa depasesc suma pe care mi-am propus-o initial.
Probabil, odata cu inaintarea in varsta, cumpanesc mai mult pe ce dau banii (chiar daca prietenii imi spun si acum ca-s "mana sparta" :)) si daca se merita investitia. Poate nu ar trebui sa gandesc asa, fiind vorba de un hobby... . Totusi, nu trebuie sa hotarasc intre o mulineta cu 1000 ron sau una de 1500. Aici e vorba de ~ 24000 ron vs 31000....
 
Sus