Totul despre motoare de barci

valeron

Oblete
valeron
Cum au mai spus si colegii mei mai sus, pentru a glisa barca trebuie sa tii cont de mai multe lucruri:
- distanta intre placa anticavitatie de la motor si chila barcii trebuie sa fie de 2-3cm
- regleaza trim-ul la motor in asa fel incat placa anticavitatie sa fie paralela cu suprafata apei
- conteaza foarte mult distributia greutatii in barca (ca si la balansoar)
- incearca sa glisezi barca fara prea multa greutate in barca pentru inceput

Dupa ce ai reusit sa glisezi barca poti sa mai faci reglaje la trim si la distributia greutatii in barca.
Spor.
Multumesc frumos, o sa bifez pe rand!Adevarul ca m- am pus in barca cu fi-miu si dupa ce-am pornit am fost atat de dezamagit ca n-am mai constientizat ca si distribuirea greutatii in barca ar putea fi o problema!Multumesc!
 

liviu68

Oblete
Probabil nu spun vreo chestie deosebita, dar m-am surprins sa constat că pentru barcile închiriate turiștilor în Grecia utilizează preponderent Tohatsu și Mercury, am văzut ici colo câte un Selva sau Mariner, in schimb nu am văzut nici măcar un motor Suzuki sau Honda, in gama de putere până în 30 cp. Am întrebat un tip care închiria bărci pe plaja și mi-a spus că primele rezista cel mai bine la tipul ăsta de utilizare intensiva și cumva abuzivă, iar Suzuki cade în general după un an de utilizare, in timp ce Honda ar avea alt fel probleme pe care nu le-a detaliat și mentenanță costisitoare. Cele mai vechi motoare în funcționare erau tohatsu. Probabil că in gama de putere de 20 - 30 cp ei au ales motoarele de mai robuste, nu neapărat cele mai silențioase sau cu consum de carburant redus, întrucât la barcile închiriate carburantul îl achita turistul separat.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Adevarul ca m- am pus in barca cu fi-miu

motorul ala are 5cp, totusi.
2 persoane + bagaj minimal s-ar putea sa fie prea mult pt el, depinde si ce greutate se aduna per total, dar asa cum am spus, distributia greutatii este primordiala
eu cu Yamaha 6cp 4t si Zodiac 310 glisam, dar singur in barca si doar cu prelungitor mansa sa pot sta mai pe fata si mijloc - este drept ca si am gabarit cat doua persoane mai firave!
cand am trecut la 10cp s-a schimbat total, nu mai aveam nevoie de prelungitor sau de distributie bagaje, ba chiar imi permiteam agaje in surplus.
la barca rigida ce o am acuma, echipata cu 25cp, se simte daca pun un pasager in varful barcii pe bancheta din prova sau daca sta pe bancheta din mijloc !! - cu o persoana pe bancheta din mijloc, viteza creste cu circa 5km/H fata de varianta cu persoana pe botul barcii
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Cu Suzuki DF6AS + AquaStorm STK330E eram in aceeasi situatie in ceea ce priveste diferenta dintre oglinda si cizma motorului.
Dar cu toate astea barca intra in glisaj chiar si cu 2 persoane (aprox 150kg) si bagaj spinning.
Singur in barca am prins maxim 24km/h, in 2 undeva la 18km/h, iar in glisaj am observat ca intra undeva pe la 16km/h. Odata ajunsa acolo puteam sa mai las acceleratia pentru ca isi pastra glisajul oricum.
Am fost tentat si eu sa pun inaltator la oglinda, dar am renuntat pentru ca nu faceam deplasari lungi si oricum imi era de ajuns pe barajele de pe Olt.
 

valeron

Oblete
Cu Suzuki DF6AS + AquaStorm STK330E eram in aceeasi situatie in ceea ce priveste diferenta dintre oglinda si cizma motorului.
Dar cu toate astea barca intra in glisaj chiar si cu 2 persoane (aprox 150kg) si bagaj spinning.
Singur in barca am prins maxim 24km/h, in 2 undeva la 18km/h, iar in glisaj am observat ca intra undeva pe la 16km/h. Odata ajunsa acolo puteam sa mai las acceleratia pentru ca isi pastra glisajul oricum.
Am fost tentat si eu sa pun inaltator la oglinda, dar am renuntat pentru ca nu faceam deplasari lungi si oricum imi era de ajuns pe barajele de pe Olt.
mda, e clar ca conteaza forma barcii daca ai avut aceeasi problema si totusi glisa si prindeai si viteza..

motorul ala are 5cp, totusi.
2 persoane + bagaj minimal s-ar putea sa fie prea mult pt el, depinde si ce greutate se aduna per total, dar asa cum am spus, distributia greutatii este primordiala
eu cu Yamaha 6cp 4t si Zodiac 310 glisam, dar singur in barca si doar cu prelungitor mansa sa pot sta mai pe fata si mijloc - este drept ca si am gabarit cat doua persoane mai firave!
cand am trecut la 10cp s-a schimbat total, nu mai aveam nevoie de prelungitor sau de distributie bagaje, ba chiar imi permiteam agaje in surplus.
la barca rigida ce o am acuma, echipata cu 25cp, se simte daca pun un pasager in varful barcii pe bancheta din prova sau daca sta pe bancheta din mijloc !! - cu o persoana pe bancheta din mijloc, viteza creste cu circa 5km/H fata de varianta cu persoana pe botul barcii
eu 90 kg + fii-miu 55kg+ bagaj aproximativ 25kg
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
in formula asta, nu cred ca vei reusi glisarea, va fi greu sa distribui uniform greutatea.
Alex are 60kg, eu singur am 120kg !!!
sigur ca conteaza forma barcii, marimea ei, ce suprafata atinge apa, dar greutatea si distributia ei ingroapa orice barca si motor, in special gonflabilele si motorizarile mici sub 8-10cp
am avut 3 gonflabile si 3 motorizari termice - 2.5-6-10cp - am incercat diverse combinatii, dar concluzia mea este cea de mai sus
 

valeron

Oblete
Salutare, am fost vineri seara 1 h pe apa sa vad daca "rezolv" problema singur in barca..
1. Am umflat barca f bine ceea ce cred ca am omis data trecuta cand am fost cu fii-miu
2.Am pus un "inaltator" de 2cm intre placa si menghina motorului pt a-l urca astfel ca placa motorului sa ajunga la 3cm sub chila..Pe post de inaltator a fost o bucata de lemn de brad :)
Merge bine..Fuge chiar.Pe sonar arata 21km/h.Sunt multumit.
Deci diferenta intre dezastru si glisare este de vreo 60kg..

Sambata merg iar pe apa.Revin cu video..
Multumesc tuturor pt ajutor!Fire intinse!
 
Cine a luat de la Euronautica, cum ati făcut cu garanția? Eu am înțeles ca dacă nu fac la ei reviziile pierd garanția. Iar pe lângă Craiova nu au service autorizat.
 
Sus