Totul despre motoare de barci

adiwolf, e adevarat , m-as hazarda sa o generalizez la nivelul de axioma, pot exista mereu exceptii. Insa ptr o barca de aluminiu mica (< 4m) sau o gonflabila as alege totdeauna un 2 timpi =< 15 CP care sa arate f bine si pe afara si sub capac. In general astea de 2t (iar cu exceptiile de rigoare) sunt motoare care nu au fost folosite pe uz comercial , au fost mai mult motoare de hobby , pescuit, plimbari de ici colo si daca arata bine nu prea au o uzura considerabila astfel incat folosit si de tine corespunzator sa nu te duca macar 7-8 -10 ani. Un motor de 2t trecut prin 5-6 proprietari il vezi imediat cat de hartanit este si nu-ti da ghes inima sa-l iei , nu tre sa te pricepi , il simti ca e petarda.
Altfel nu sunt multi la noi care sa o arda pe apa de 3 ori pe saptamana si cu multe ore de functionare, iar daca esti genul asta clar treci la 4t.
La asta m-am referit cand am spus ca eu caut uzura mica la un motor cu riscul de cumpara un motor uzat putin moral , atunci cand sunt inghesuit de buget. Ca asta vorbim aici despre anumite limitari ptr ca daca bugetul nu e un bai , situatia nu mai suporta discutii , iei nou zero km si stai relax.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Motorul despre care intreb este acesta: Johnson 8 cp 2 timpi.
Arata foarte bine. Parca nu ar fi fost folosit niciodata.

arata PREA bine pentru un motor de 17 ani, mai ales pentru un motor care este manipulat, adica montat si demontat de pe barca la fiecare partida de pescuit sau plimbare.
la cum arata, ar trebui cumparat cu ochii inchisi, insa........................cum am spus, arata prea bine pentru varsta lui si utilizarea ce ar trebui sa o arate.
intr-un cuvant, mie personal "imi pute" a samsar - trebuie vazut si cascat bine ochii, altfel te alegi cu o ancora costisitoare
 

A. Pavel

Stiuca
Nu exista posibilitatea sa nu fi fost prea folosit si mai mult sa fi stat degeaba?
Sa ma plimb 600km dus-intors doar sa ma aflu in treaba nu imi convine .
Calitatea videoclipului de pe youtube e cam slaba, la mine in telefon se vede altfel. Nu vad urme de revopsire, sau daca a fost revopsit e facut profi.
Oricat de samsar sa fie, credeti ca s-ar fi apucat sa vopseasca profesional, sa schimbe toate piesele de plastic si cauciuc si elicea? Nu credeti ca ar fi trebuit sa bage cam multi bani in el sa arate asa?
 
Ultima editare:

adiwolf

Moderator
Membru personal
Ba da, dar depinde de unde este luat, cum este luat si cu cat !!!
Am avut un Yamaha 6cp 4T cumparat SH, dar arata mai bine decat al lui Claudiu cumparat nou (acelasi motor) !! erau 2014 sau 16 amandoua
Samsarul gresise insa la etichetare, pusese una de motor cu cizma lunga si asta era cu scurta!!
Este imposibil ca un motor de 17 ani sa nu aiba urme de utilizare, iar elicea trebuie obligatoriu sa aiba urme de folosinta.
Eu zic sa te plimbi sa nu regreti mai tarziu - poate fi ceva de neratat sau o pocnitoare, jn ambele cazuri vei regreta ca nu ai ars niste benzina pe drumuri
 

A. Pavel

Stiuca
Chiar daca ma duc pana acolo si ar fi manarit tot nu mi-as da seama. Nu ma pricep, sunt atehnic, nu stiu la ce sa ma uit.
Daca vanzatorul e rau intentionat, ca sa nu iau teapa singura varianta e sa iau unul nou.
 
Chiar daca ma duc pana acolo si ar fi manarit tot nu mi-as da seama. Nu ma pricep, sunt atehnic, nu stiu la ce sa ma uit.
Daca vanzatorul e rau intentionat, ca sa nu iau teapa singura varianta e sa iau unul nou.
Sfatul meu: cumpara unul nou. Lucru nou are garanție. Lucrul nou e lucru nou. Eu cam după asta m-am ghidat.
 

A. Pavel

Stiuca
Stiu ca asta ar fi varianta ideala. Dar cand esti limitat de buget nu ai ce face.
Ori unul de firma sh, ori unul nou no name.
Si sa ma apuc acum sa dau 2000€ pe un motor nu prea imi convine.
Cum spunea si colegul mai in spate. Optam pentru sh din cauza bugetului limitat. Daca nu am fi limitati de buget, cine nu si-ar lua numai lucruri noi. Mie mi-ar placea sa am o asa zisa bass boat pentru pescuit. Dar de unde 30000 de iepuroi?
 
Stiu ca asta ar fi varianta ideala. Dar cand esti limitat de buget nu ai ce face.
Ori unul de firma sh, ori unul nou no name.
Si sa ma apuc acum sa dau 2000€ pe un motor nu prea imi convine.
Cum spunea si colegul mai in spate. Optam pentru sh din cauza bugetului limitat. Daca nu am fi limitati de buget, cine nu si-ar lua numai lucruri noi. Mie mi-ar placea sa am o asa zisa bass boat pentru pescuit. Dar de unde 30000 de iepuroi?
Parsun 15 cai costa 7399 de lei. Nu il vand eu, dar iti dau pe pm un link de unde sa iei. Nou nout cu garantie.
 
Mie mi se pare revopsit acel Johnson, foarte profi chiar.
Din câteva căutări pe net motorul(același an) are culoare neagra.
Sper sa ma înșel, dar arata incredibil de curat.
 
Dacă încă se găsesc piese nu prea ai ce pierde, motoarele în 2t sunt foarte fiabile și prea puține se pot strica la ele. Cred ca cel mai grav e sa refaci motorul, dar ai 2 cilindri cât poate fi de scump? Eu pe principiul ăsta am luat yamaha de prin 2000... arată jalnic all meu dar merge de nu-ți vine să crezi.
Bine, depinde și de cât cere... ca dacă vrea o roabă de bani nu merită.
20200807_065008.jpg
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
bogdan.neamt
al tau nu arata jalnic, din contra as spune, arata normal de bine pentru varsta lui, iar la Yamaha gasesti piese oriunde si oricand

The Oddity
uite cum arata unul similar cu cel care il doresti tu (ala de la Bacau)- motor similar de putere mai mare dar cu un an mai tanar!!
uita-te atent !!
image;s=1000x700
image;s=1000x700


vs
 

A. Pavel

Stiuca
adiwolf, Sebastian Ungureanu, aveti dreptate. Ceva nu e in regula cu acel motor. Arata mult prea bine si nu cred ca cel care l-a cumparat de nou l-a tinut asa, fara sa il foloseasca. Si foarte putin daca era folosit tot trebuia sa aiba urme de folosire mai evidente fata de ce se vede. Mai vinde cineva la Craiova unul de 6 cp 4 timpi, care si ala arata la fel, daca nu mai bine. Dar cere 1500€ pe el, la banii astia iei alta firma de nou si mai raman si bani.
Asa e, elicea trebuia sa aibe uzura vizibila oricat de putin era folosit.
bogdan.neamt, am primit si eu cateva oferte de Yamaha 8 si 9,9 cp in 2 si 4 timpi. Cele in 2 timpi aratau groaznic interior si exterior, pe langa ele al tau arata extraordinar de bine. Astazi niste baieti de la Constanta mi-au trimis poze si filmare cu un Yamaha 8 cp 4 timpi. El avea cizma scurta, dar eticheta era de la model cu cizma lunga. Pe placuta de identificare anul era 2005, dar maneta de schimbat vitezele era ca la modelele noi, pe maner. Pozele erau facute foarte neclar, parca intentionat si ma tot presau ca daca il vreau ca mai au un cumparator acolo cu ei si vrea sa il ia.
pescarfarabarca, stiu cine vinde acele motoare. La noi nu sunt vazute prea bine. In schimb, prin alte tari sunt destul de folosite, mai ales de rusi. Am si vorbit cu doua persoane care au asa ceva, o persoana unul de 5 cp si cealalta are 2 - de 9,8 cp si 20 cp. Am citit pe un forum romanesc si parerea unui mecanic de motoare de barca. Acum nu stiu daca era subiectiv sau spunea adevarul. Am vorbit cu cineva care are Parsun 5 cp si Suzuki DF5 si mi-a facut o comparatie intre ele. Spunea ca Suzuki e mai bine finisat, are atentie mai mare la detalii si e mai silentios. Dadea un exemplu mufa pentru rezervorul extern care la Suzuki are protectia aceea de cauciuc, iar la Parsun lipseste. In schimb a zis ca pe aceeasi barca Parsun e mai rapid. Ciudat acest lucru, fiindca Suzuki are cilindreea mai mare. Omul e multumit de Parsun, mai ales ca a dat cu 2000 de lei mai putin fata de Suzuki.
Oricum, renunt la ideea de a merge dupa acel Johnson, e prea frumos sa fie adevarat.
De acest Suzuki ce ziceti, merita banii ceruti?

Sau de Yamaha asta ce ziceti?
 
Ultima editare de un moderator:

Costi

Salau
Adi, nu compara 8 cu 25.. pot fi foarte diferite...

Uite pe un forum american unul tot de 8 dar din 93 cum arata la interior..... si daca te refereai ca pe cel de 8 suruburile sunt vopsite.. vad ca si pe asta sunt la fel....
Mie personal nu mi se par foarte diferite


IMG_1564[1].JPG


Acum sincer... si mie mi se pare ciudat de impecabil pentru varsta lui, insa poate sa fie o castana.. sau o mare teapa.... Ce mi se pare ciudat, ca daca a fost revopsit, a reusit sa refaca chiar toate stickerele de pe el.... nu doar cel cu seria... ci si cele de pe cizma pe amandoua partile plus cel de pe mansa.... Plus cauciucul de la mansa si plasticul de la schimbator nu arata imbatranite deloc.
E cu semn de intrebare.. insa eu daca as putea.. m-as duce sa-l vad... Oricum inainte cere seria de pe el si cauta cat mai multe detalii.

In alta ordine de idei... motoarele vandute de cel din Cluj.... Yamaha ala e din anii 80. 700 euro pentru varsta lui mi se pare cam piperat.
Stiu ca sa deschis pescuitul si te grabesti.... insa decat sa iei o ancora.. mai bine mai astepti pana gasesti ceva pe plac....
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Da, la faptul ca era vopsit totul la interior na refeream, nu am vazut niciodata cu suruburile vopsite, !!!
Stikerele sunt cel mai usor de reprodus, crede-ma, cu 150-200 lei faci toate inscriptiile pe un motor si garantez ca nu iti dai seama.
Toate cauciucurile si manerul ala sunt prea noi si impecabile pt varsta lor, dar asa cum am spus si eu si tu, ar trebui mers si vazut, eventual cu cineva care se pricepe cat de cat
 

Costi

Salau
Stiu cum se refac stickerele ca am lucrat ceva timp in publicitate. Nu stiu cum sunt samsarii de barci insa cei de masini cu care am avut de a face nu erau deloc atenti la detalii fine.
Chiar daca de multe ori refac stickerele cam niciodata fontul nu e identic cu originalul....
O persoana care cunoaste tipul ăsta de motoare si un test de compresie si vezi daca merita atentia.
 
Sus