Totul despre motoare de barci

Mihnea

Oblete
Intrebare de 100 de puncte. Fata mea a avut majoratul duminica. Si-a chemat invitati etc. Numai ca unul din putoii aia (pardon invitati) a vazut motorul meu in balcon. Si s-a apucat sa traga de sfoara "cica sa ii dea o cheie"! Din fericire motorul nu avea cheia de siguranta (furca aceea rosie) in el, iar rezervorul era inchis, asa ca nu a pornit. Dar datul la sfoara in conditiile astea i-a daunat cu ceva? Pana sa il vad eu si sa il urechez, individul a apucat sa ii dea vreo 4-5 sfori. Oare a patit ceva motorul?
A ajuns niste benzina la bujii, nimic mai mult
 
Intrebare de 100 de puncte. Fata mea a avut majoratul duminica. Si-a chemat invitati etc. Numai ca unul din putoii aia (pardon invitati) a vazut motorul meu in balcon. Si s-a apucat sa traga de sfoara "cica sa ii dea o cheie"! Din fericire motorul nu avea cheia de siguranta (furca aceea rosie) in el, iar rezervorul era inchis, asa ca nu a pornit. Dar datul la sfoara in conditiile astea i-a daunat cu ceva? Pana sa il vad eu si sa il urechez, individul a apucat sa ii dea vreo 4-5 sfori. Oare a patit ceva motorul?
offtopic oricum nu va place motorul... poate e timpul sa luati ceva mai puternic. Pierdeti 4-500 euro la revanzare, mai puneti 1000-1300 si luati un 10 cai zimbettt
 

ikonet

Oblete
Buna ziua, sunt in curs de achizitionare a unui Suzuki df4 la care s-a facut o trecere spre 6cp, respectiv carburatorul si elica. Din cat m-am documentat si am gasit ca informatie, sunt 3 tipuri de elica identice la ambele tipuri de motoare, carburatorul este intr-adevar diferit, insa am inteles ca trecerea sa fie completa ar trebui schimbata si galeria de admisie, care difera la df6 avand capacitate mai mare. Acum intrebarea care ma roade... daca nu a schimbat si galeria, poate fi un motiv de ingrijorare in functionarea motorului sau se va reflecta doar in performante?
Multumesc.
 

sosoktm

Stiuca
nu ar trebui sa genereze probleme, exceptand eventuale depuneri suplimentare in cilindru datorita amestecului prea bogat, insa nici 6 cai nu va fi, cata vreme nu intra suficient aer in motor la turatii mari. Diferentele fata de un 6 cai curat insa vor fi insesizabile.
 

MihaiP

Salau
Ciudat este ca in cazul Suzuki trebuie schimbata si elicea pt. a transforma 4/5hp in 6. .In cazul Tohatsu/Mercury trebuie doar carburatorul.
 

ikonet

Oblete
Ciudat este ca in cazul Suzuki trebuie schimbata si elicea pt. a transforma 4/5hp in 6. .In cazul Tohatsu/Mercury trebuie doar carburatorul.
Banuiesc ca are legatura cu eficienta, nu neaparat ca mareste puterea, ca piesa de schimb elica se prezinta in 3 marimi diferite valabile pentru toate cele 3 variante de putere 4/5/6.
De la 4cp la 5cp la un Suzuki trebuiesc schimbate doar jigloarele si marita cursa cablului de acceleratie care este limitata la 4cp(unii spun ca e de ajuns marirea cursei la cablul de acceleratie...), de la 5cp la 6cp carburatorul(nu am studiat daca nu cumva si admisia), iar de la 4cp la 6cp cursa de acceleratie, carburator, elica si galeria de admisie. Cam astea ar fi etapele functie de ce se doreste, nu sunt decat concluzii si modificari facute de posesori care si-au dorit ceva mai mult, adunate de pe forumuri unde am si gasit informatiile, nu sunt din experienta mea umila. Oricum toate aceste etape pot fi verificate destul de usor pe site-ul producatorului unde sunt imaginile cu fiecare componenta in parte si codul corespunzator acesteia.
Personal cred ca daca scap de vreo 20kg la purtator diferentele nu se mai simt si in buzunar...

Momentan cred ca ma indrept catre un Yamaha 5cp 4t, cu Suzuki a picat din cauza de confuzie a posesorului care initial credea ca este fabricat in 2011-2012, insa placuta spunea 2007... distanta a fost distanta am luat...
De curiozitate ce ati alege intre Suzuki si Yamaha... sa nu spuneti Honda.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Personal cred ca daca scap de vreo 20kg la purtator diferentele nu se mai simt si in buzunar...
Cea mai buna si inteleapta investitie, dar nu cea mai usoara. (altfel recomand permis si Tohatsu 9,8cp)
Cat despre ultima intrebare, Yamaha 6cp (l-am avut si stiu ce poate)

Si acuma poate imi permiti o intrebare:
- TU cine esti?!!!!
 

MihaiP

Salau
Anul de fabricatie poate sa fie irelevant in legătura cu motoarele, ma refer la cele de generatie noua nu la cele in doi timpi din 1970-1980. Apropo, acestea din urma ruleaza pe apa si inca sunt vandute pe site-uri, de aici eu am tras concluzia ca un motor de barca folosit cum trebuie te tine o viata. Prin urmare, un motoras mic , rulat la pescuit și tinut in casa, nu pe barca permanent ,iarna/vara, poate tine lifetime.
Este concluzia la care am ajuns eu, altfel nu se explica cum functioneaza toate harburile pe care le vedem cu totii.
 
Anul de fabricatie poate sa fie irelevant in legătura cu motoarele, ma refer la cele de generatie noua nu la cele in doi timpi din 1970-1980. Apropo, acestea din urma ruleaza pe apa si inca sunt vandute pe site-uri, de aici eu am tras concluzia ca un motor de barca folosit cum trebuie te tine o viata. Prin urmare, un motoras mic , rulat la pescuit și tinut in casa, nu pe barca permanent ,iarna/vara, poate tine lifetime.
Este concluzia la care am ajuns eu, altfel nu se explica cum functioneaza toate harburile pe care le vedem cu totii.
Motor din 1970,funcționează!
20201120_164109.jpg
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
in general, motoarele de generatie mai veche, ma refer aici la cele pe carburatie normala, sunt motoare clasice, care daca sunt exploatate in regim de pescuit si agrement, da te pot tine o viata (depinde si cat ai de gand sa traiesti!!)
astfel de motoare se strica destul de greu si doar un nepriceput sau unul care nu a avut Dacia la viatza lui nu stie sa il repare.
cand trecem la categoria injectie, deja se schimba putin treaba si te cam uiti ca vitelul la el ca nu stii de unde sa il apuci!!
totusi si aici este valabila axioma lui MihaiP , adica un motor de barca intretinut corect si exploatat cu bun simt, te tine o viata (cu rezerva celor scrise mai sus!! :) )
 

ikonet

Oblete
Buna seara.
Ca o concluzie, dupa ce am achizitionat si motor, ma declar multumit de combinatia Elling PT310K(2018) impinsa de Yamaha F5AMH(2017).
Viteza in amonte maxima-16km/h la 75%-14km/h(o linie mai jos de maxim), in aval maxim-24km/h la 75%-20/km/h, incarcatura eu(90kg) plus nea'Mihai(75kg) ceva bagaje(15kg cu rezervor extern cu tot de 12l). De glisat undeva intre 13-14km/h. Am masurat viteza cu 2 programele simultan dar diferente nu au fost, unul avea zecimale altul nu.

Pro: viteza de deplasare; barca(40kg) usor de manipulat si de unul singur(are roti); motor relativ usor(nu in comparatie cu altele); costurile de achizitie sh m-au scutit de cateva sute bune(norocos sa gasesc oameni foarte seriosi);
Contra: baloanele barcii prea mici(38); spatiul limitat pentru 2 pescari insa pentru iesiri scurte fara bagaje multe ok; despre motor imi pare ca in plaja de sus a turatie de la 75% spre 100% diferenta se reflecta prea putin in viteza(nu am experienta dar asta am sesizat); limitarea de alegere a barcii in detrimentul vitezei de deplasament cu cei maxim 5cp.

Pentru ca este prima barca si primul motor ma declar foarte incantat de combinatie, fara sa intru in polemica sau sa fac pe desteptul, cred ca foarte multi ignora detaliile si au asteptari de la combinatii nereusite sau nu tin cont de pozitia motorului sau alte amanunte care iti pot pune zambetul pe buze. Sunt clar incepator, insa m-am doumentat foarte mult inainte si am acceptat ceva compromisuri in situatia in care nu doresc sa-mi iau permis de barca/motor, momentan, deci nu te poti astepta la ceva extraordinar in categoria free(5cp/7m barca) dar te poti bucura de o decenta echipare sa-ti desfasori hobby-ul, ori fie doar ca sa te plimbi.

Va multumesc pentru postarile voastre si experienta impartasita, desii mai am de invatat, macar am reusit sa pricep de ce am nevoie si sunt foarte multumit!
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
despre motor imi pare ca in plaja de sus a turatie de la 75% spre 100% diferenta se reflecta prea putin in viteza(nu am experienta dar asta am sesizat)
ai sesizat foarte bine.
marea majoritate fac asa, in definitiv sunt motoare pe carburatie, clasice prin aspiratie, iar cand ajung in plaja superioara de turatie, ~4500 ture, diferenta pana la 5000-6000 de ture nu aduce un plus major de viteza asa cum a fost resterea constanta pana la 4500.
evident, exista o crestere de putere/viteza a motorului cand este accelarat la maximum, doar ca nu se resimte instant si nu atata de pregnant
cel putin asta am observat eu la motorizarile mici si medii, 5-40cp

nu am inteles afirmatia
De glisat undeva intre 13-14km/h
vrei sa spui ca glisai la viteza aia?!!
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
ba da, asta este fenomenul, dar iti spun sincer ca nu imi vine sa cred ca poti glisa la viteza aia (13-14km/h) si mai ales cu incaratura aia raportat la puterea motorului.
probabil ca barca, constructia ei, ajuta foarte mult, dar...............toata experienta mea cu barcile gonflabile, imi spune ca este imposibil ceea ce afirmi tu.
in fine, daca este asa, bucura-te si pretuieste ceea ce ai, un fel de Sf. Graal pentru barcagii cu gonflabile si motorizari mici
 

ikonet

Oblete
adiwolf hai ca incep sa ma indoiesc de datele pe care le-am obtinut... daca am timp mai ies odata saptamana asta, nu as vrea sa dau impresia ca m-am trezit eu de nicaieri sa fac oarecum minuni, dar sincer astea au fost datele. Acum o avea nea'Mihai mai putine kilograme, dar la mine si la restul acareturilor sigur nu-i indoiala. Ar mai fi marja de eroare la programele, desii am folosit doua simultan in ideea de a face o medie, insa ambele au fost identice.
 

kingofbeasts

Rod Builder
adiwolf hai ca incep sa ma indoiesc de datele pe care le-am obtinut...
Nu e cazul sa te indoiesti prea tare , ceea ce experimentezi tu e glisaj (se vede si dupa valul scos de motor) iar ca viteza, si eu tot pe la 14-14.5 km/h intru in glisaj. In general barcile gonflabile cu lungime de 3m sau mai mare (mai ales daca au baloane mai mici in diametru) intra glisaj fara prea mari probleme in comparatie cu cele mai scurte de 3m care se cam chinuie cu glisajul.
 
Sus