Romcraft 480 & Yamaha 20cp 4T

Pi3.14

Stiuca
Daca peridocul suporta o greutate maxima de 560kg, oare se intampla ceva daca pui pe el o barca de 600kg? Eu ma gandesc ca nu, ca doar nu o fi calculat la limita....
Absolut nimic. Doar va creste uzura in anumite subansamble gen rulmenti, cauciucuri, frane, etc. Durata de exploatare va scadea...
 

NicuB

Biban
Nicu, nu cred ca peridocul manufacturat si omologat de Romcraft, suporta o barca de 600kg - defapt bag mana in foc pentru asta!
le-ai vazut pe amandoua si nu suporta comparatie, iar Gala este tarat la 750kg
Eu de Gala intrebam. 750kg este sarcina totala, aici intra si greutatea peridocului, adica 750 - 190 = 560kg poti pune pe peridocul Gala.
Ca sa nu fac doua drumuri, unul in Albota pt peridoc si unul in Bucuresti cand e gata barca, am vorbit cu un prieten din Bucuresti sa tina peridocul la el. La sf acestei luni mergem in Delta iar la intoarcere iau peridocul de la el si ma duc sa ridic barca.
Aseara m-a sunat ca la peridocul lui s-a spart un tambur, a ramas intepenit prin nu stiu ce sat. M-a intrebat, in caz ca nu rezolva cu tamburul pana plecam in Delta, daca poate sa puna barca lui pe peridocul meu, ca sa nu ratam iesirea in Delta. Doar ca barca lui are 600kg, de aceea intrebam......

Absolut nimic. Doar va creste uzura in anumite subansamble gen rulmenti, cauciucuri, frane, etc. Durata de exploatare va scadea...
Ok, multumesc
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Nu vreau sa te descurajez, dar eu am pus o barca mai grea pe peridocul meu si nu prea a fost ok. S-au indoit unele ghidaje. Nu vorbesc de acelasi peridoc, dar cu toate ca era solid, barca aia a depasit ceea ce putea duce sistemul de ghidare cu role.
 

NicuB

Biban
Asa cum am promis revin cu cateva impresii legate de achizitionarea barcii Romcraft 480M.

Incep prin a va multumi tutuor celor care mi-ati dat sfaturi legate de achizitionarea barcii, in special lui Espasia, care mi-a explicat telefonic cum sta treaba cu barca gonflabila echipata pt spinning, si lui Adiwolf, pe care am avut placerea sa-l cunosc personal, pt explicatiile si sfaturile legate de barca Romcraft.

Tot datorita discutiilor purtate pe acest forum am aflat despre personalitatea domnului Ciuca, asa ca am stiut de la inceput cum sa-l iau. Pot spune, fara sa exagerez, ca am discutat absolut civilizat de la inceput si pana am incheiat tranzactia. Mai mult, cand am fost sa ridic barca, a dat jos prelata de pe barca lui sa-mi arate cum a echipat-o, sotia lui m-a invitat la cafea, m-a servit cu mere, nu am avut nimic de reprosat. Avea in constructie o barca cu cabina care nu apare la el pe site, iar cand l-am intrebat a fost foarte amabil si mi-a prezentat toata barca, mi-a aratat toate etapele de fabricare. Absolut tot ce am cerut si a fost trecut in contract a fost respectat, adica copex de 32mm, locas pt baterie in pupa si prova, placa lemn in prova, alimentare in compartimentul din mijloc, etc. De exemplu, cand mi-a trimis contractul la semnat i-am atras atentia ca nu a trecut diametrul copexului in contract si doresc sa il treaca pt a nu avea ulterior discutii si s-a conformat imediat. Ca sa punctez si eu un minus, zic si eu de placa prova, despre care am spus in discutiile premergatoare semnarii contractului ca as vrea sa urmeze forma provei. I-am spus o data, de doua ori, cand am vazut ca (nu stiu de ce) se face ca uita/ca nu intelege acest aspect, nu am mai insistat. M-am bazat si pe faptul ca toti cei care ati comandat aceasta barca si ati cerut placa de lemn in prova, s-a montat placa de forma dreptunghiulara. Cum toti ati reusit sa montati placa motorului electric pe aceasta forma dreptunghiulara m-am gandit ca m-oi descurca si eu.

Mai multe aventuri am avut cu peridocul Gala, in sensul ca prietenul care s-a dus in Albota sa ridice peridocul mi-a spus ca doamna care a cuplat peridocul la masina nu a fost atenta si peridocul a sarit de pe nuca. A rulat asa vreo 3min, timp suficient sa se distruga roata de ghidaj. Doamna care a cuplat peridocul si-a asumat vina si a trimis alta roata. Pe langa asta, unul din cainii prietenului meu, pe care tocmai l-a adoptat, s-a apucat si a ros tot stecherul de la peridoc S-a inlocuit stecherul la limita, cu o seara inainte sa plecam in Delta (cu barca prietenului meu). La intoarcerea din Delta aveam nevoie de peridoc sa ma duc sa-mi ridic barca.

Cum inca nu am motor, nu voi baga barca la apa pana anul viitor dar sper sa fie totul ok si dupa proba la apa.

Nu am facut cine stie ce poze, dar oricum toata lumea cunoaste aceasta barca.
20221102_095557.jpg
20221102_095533.jpg
20221102_095609.jpg
 

Sami

Salau
Sa le stapanesti sanatos si sa gasesti motor sa te poti bucura de achizitii.
 
Ultima editare de un moderator:
La Multi Ani Colegi!
Sa stapanesti sanatos barca, ma gandesc sa dau si eu comnda de un romcraft 480 si nu prea am inteles care e problema cu intaritura de pe bot ? Botul barci este un triunghi si din ce inteleg el pune o bucata de lemn de forma dreptunchica ?
De unde sti cum e pozitionata acesta intaritura sa nu dai gauri aiuria? Ca din poza nu se vede nimic.....
Multumesc,
Marius
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
vezi aici cum este montata intaritura
poti avea acces printr-o deschidere desupra banchetei
 
vezi aici cum este montata intaritura
poti avea acces printr-o deschidere desupra banchetei
Salut ,vreau pe viitor să-mi iau și eu un romcraft am un motor de 20 cp .Yamaha ești amabil să-mi spui cam ce viteza aveai cu ea se ducea în 40 km ?
Mulțumesc!
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Salut.
Eu am 25cp,
Masurat de mine :
- singur in barca, cu bagaj spinning, motor Terrova pe bot + baterie 100 Ah = 45km/h
- acceasi configuratie, dar cu doi pescari de spinning cu bagajele aferente = 35-38 km/h, insa pasagerul sa stea pe bancheta din mijloc!
cu pasagerul pe bancheta din prova, viteza scade cu 5-6km/h
Tot ce am scris mai sus, este valabil pt motor cu elice originala pas de 10 1/2
 
Salut.
Eu am 25cp,
Masurat de mine :
- singur in barca, cu bagaj spinning, motor Terrova pe bot + baterie 100 Ah = 45km/h
- acceasi configuratie, dar cu doi pescari de spinning cu bagajele aferente = 35-38 km/h, insa pasagerul sa stea pe bancheta din mijloc!
cu pasagerul pe bancheta din prova, viteza scade cu 5-6km/h
Tot ce am scris mai sus, este valabil pt motor cu elice originala pas de 10 1/2
Mulțumesc frumos pentru răspuns
 
daca mergi pe varianta M, suporta 40cp
recomand sa pui 40cp daca nu te mai incomodeaza inmatricularea
Am motorul de 20 cp .momentan o să-l folosesc, apoi o să-mi iau pe viitor ...motorul a fost pus pe o barca de la Fibromarine de 5,5 m care suporta pana în 30 cp.max.are 170 kg.
Ma duceam undeva la 40km.amonte ,aval 43 ,45 în funcție și de cursul apei !
 

NicuB

Biban
Ieri am fost sa iau barca cu motorul montat pe ea si am cateva nelamuriri. Fiti amabili si lamuriti-ma si pe mine:

1. Am pus bara de stabilizare pt motor si mi se pare ca motorul sta cam prea aproape de asfalt/pamant. Nu cred ca are mai mult de 15 - 18cm de la asfalt. Am facut o poza dar nu e prea concludenta;
2. Cand am venit cu barca spre casa s-a destrans chinga de la vinci de doua ori. Piedica era pusa, am verificat. Singurul motiv pe care l-am gasit este ca fiind vinci nou chinga nu era destul de stransa pe rola. Dupa a 2-a fixare nu s-a mai destrans. Asta sa fie motivul?
3. Cam ce greutate trebuie sa aibe ancora (cumparata sau manufacturata)? Am nevoie de ancora cand pescuiesc la stationar.

Si mai ceva: am vazut ca MinnKota avea ancora electrica dar nu se mai fabrica (DeckHand 40). Ma gandesc ca era compatibila cu placa pe care se monteaza motorul electric de la ei.
Spunandu-i celui care mi-a montat motorul termic ca in prova o sa vreau si motor electric si ancora electrica si nu stiu cum sa fac, mi-a propus sa imi puna ancora electrica in locasul in care sta bateria in prova. Mi-a spus ca imi poate gauri prova ca sa treaca placa cu rola de ghidaj a ancorei si ca etanseaza cu cauciuc moale (parca) si nu voi avea probleme cu patrunderea apei. A fost o idee care i-a venit pe moment..... Ca idee, cel care mi-a montat motorul are firma care se ocupa cu comercializarea de motoare noi, face service si repara motoare, reconditioneaza si vinde barci SH. Dar, parca nu imi vine sa gauresc prova. Voi ce parere aveti?
Aseara m-am gandit ca, totusi, e posibil sa nu se poata monta ambele deoarece la lasarea motorului in apa acesta sa loveasca rola de ghidaj de la ancora. Asta-i teorie, pana la proba practica mai e mult...

Cam asa sta motorul. Cum am spus, poza nu e prea concludenta:
20230402_201215.jpg
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
salut Nicu,
iti raspund tot eu, ca deh..........
motorul sta foarte bine si suficient de sus - 18cm cred ca nu ai tu garda la masina!- deci este ok (ca idee, cumnatul meu merge cu el la verticala desi i-am cumparat bara de fixare, insa prefera metoda clasica cu chingi - apucaturi de mos !! zimbettt )
NU are voie sa se slabeasca chinga de la vinciul troliului - ori arcul care tine cuplata piedica este slab, ori nu ai strans tu suficient de tare astfel incat sa se blocheze
pentru siguranta, eu imi leg intodeuna funia de ancorare de protapul troliului - desi in ultimul timp ma bate gandul sa imi pun sistemul acela de la Boatbuckle pe peridoc insa astept vremuri mai bune - totusi uita-te la asta , chiar nu este scumpa, poate..........

o ancora de 6kg cred ca te tine, depinde mult de cum te ancorezi (cat mai in lung!) ce fel de substrat ai si ce model de ancorar folosesti - personal am utilizat un sabot de frana de la tren, fara probleme de ancorare pe Olt

NU gauri barca sub nici o forma
ceea ce ti-a propus "meseriasul" tau, se face la barci mari cu prova inalta unde nu ajunge apa si chiar daca ajunge au un sistem de drenare - la tine ar umple cu apa compartimentul din prova !!!
cu siguranta, nu se pot monta ambele, pe acelasi aliniament
nu mai complica lucrurile, pune motor de ancorare pt spinnning iar pt stationar utilizezi metoda clasica cu o funie legata de tachet si gata
 
Sus