Cea mai buna masina pentru pescuit - masinile noastre si problemele lor !

Claudiu

Administrator
Membru personal
Colegii, voi care considerati ca ar fi cea mai potrivita masina pentru iesirile la pescuit? Asta incluzand si zone mai accidentate. As vrea sa aflu opinii despre masini in care pot incapea usor: barca, motor termic, motor electric, baterii, lansete, genti si in general toate acareturile folosite la partide de pescuit mai scurte sau mai lungi. Sa excludem pe cele fara aer conditionat totusi nono. Ce considerati ca ar trebui sa aiba o astfel de masina? Dupa parerea mea:
- un portbagaj foarte incapator si usor accesibil.
- tractiune integrala (nu obligatoriu).
- aer conditionat thumbsuuuup .
- un consum moderat, mic nu cred ca e posibil.
- suport montat deasupra (nu obligatoriu).
- un pret cat mai bun (evident)
- fiabila
Nu mai am idei la ora asta, dar puteti continua cu pareri despre marci auti, alte necesitati, experiente cu diverse masini cu care ati fost la pescuit etcworthy
 
D

Deleted member 13

Guest
O duba cu tractiune integrala... Nu stiu daca sunt!
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Sunt dube cu tractiune integrala dar e prea scumpa sa fie doar pentru pescuit folosita. Nici la cafea nu prea merge sa te duci cu ea nanana
 

oldheinz

Biban
Fara sa pot pune degetul pe o marca sau alta , o sa incerc sa fac un portret robot al masinii cu care sa mergi la pescuit, fara pretentia ca acopar toate laturile problemei.Daca vor fi scapari si intrebari ulterioare, facem sa fie bine.
Pretul, care e de fapt cea mai mare durere. De notat ca masinile nu se amortizeaza, ci se devalorizeaza, si asta cu fiecare plin de rezervor, schimb de ulei, etc. De notat ca in aceasta categorie intra si intretinerea, care include costurile (piese scumpe sau nu), si mana de lucru (calificata sau nu prea, service sau reprezentanta aproape de casa).Asta pentru ca nu mi-ar conveni sa imi cumpar masina in Brasov cu reprezenanta la Oradea.Inainte de a da totusi banii pe o masina noua sau f.scumpa, trebuie sa te gandesti cat de bine suporti zgarieturile. Pe masina, ca daca plangi la fiecare tiuit produs de un ghimpe pe vopsea, o sa ajungi sa iesi la peste pe bulevard.
Motorul: benzinar sau diesel? Personal sunt pentru benzina, motivele fiind multe, si poate subiective. Fara pudibonderii de pension, daca ai o sursa de motorina, sau nu te doare inima sa bagi ulei alimentar (acum si de rapita, facut, zic gurile rele chiar in acest scop), atunci ia un diesel, dar chestia cu uleiul nu merge decat la simple, nu turbo, common rail, sau mai stiu eu de care.Unul din fondatorii Maros Mix, dl. Szilard, are un defender care merge exclusiv pe ulei.
Caroseria: eu zic nu duba (autoutilitara) ca te toaca cu taxele. Cat timp am avut vw-ul, nici macar eu nu am fost scutit de taxe. De gandit la ampatament, care daca e mare, risti sa ramai suspendat (cocoase, diguri ascutite, treceri de cf proaste). Nu prea lata (caroseria), ca nu te mai bagi peste tot. Daca tot suntem aici, vw a avut intotdeauna varianta Syncro, busuri f. bune, dar care ne trimit iar la capitolul service, ca la necaz , e oare cineva care stie?
Cutia de viteze: Prefer manuala, cea automata da consumuri mai mari, motoare mai mari. Stiu ca sunt si mici , gen 900 cmc, dar aici nu vorbim de Subaru Justy. In plus, cu o automata nu pornesti tras sau impins. Si din nou ,service: ex. la merc vito, ca sa schimbi filtrul de la cutie trebuie sa crapi cutia in doua.
Clima: consum in plus , ban in plus la achizitie intr-o tara in care mai nou dardaim 9 luni. Service: noua sau sh, intr-un an doi trebuie schimbat "freonul".9 din 10 "climaterici" nu verifica simeringurile compresorului, asa ca dupa 4-5 luni o iei de la capat. Plus filtre, dezinfectie,etc.
Va urma, ca mai este. Acum merg la masa, ca aud voci: "Chiar trebuie sa bei toata tuica?"
 

oldheinz

Biban
Am revenit.Ca sa ramanem la capitolul clima, apreciez mult sistemele de incalzire auxiliara tip Webasto sau Ebershpacher. Un pic de baterie, putina benzina, ce mare smecherie? Dar ai cald cand vrei..
Tot la capitolul "e bine sa", ai un releu de dubla incarcare, ce iti asigura incarcarea unei baterii (leisure battery), care in studiul de caz poate fi bateria motorului electric. De folosit, pe cat posibil o baterie deep cycle, sau o agm, cu performante pe masura pretului. Personal am o Varta agm , 1200 lei acum 7 ani cand am cumparat-o, serviciu pe doua masini, incarcata full de doua ori.
La capitolul undercarriage, de mare folos e suspensia independenta pe spate, cu nete avantaje fata de cea cu punte fixa.
Nu remorca si nu rulota, cel putin nu pentru mers la apa. Risti un jakknife pe dig, si sa te vezi lasand rulota la vale manual.Conform povestii cu drobul de sare, e bine sa ai 1: o bucata de scandura de brad f groasa, de pus sub cric, 2:doua bucati de tabla expandata sau doua gratare de stergator de picioare de la bloc,3: un compresor portabil pe 12 v. 1: daca se rupe , paraie, si te anunta ca pica masina de pe cric.2: dupa ce ridici masina, le bagi sub roti.3: uneori, lasand aer din roti, iesi mai usor, fara alte interventii, dar trebuie sa le umfli sa ajungi acasa. Da, ati ghicit, daca te impotmolesti.
Culoarea: daca le aveti pe toate, ce mai conteaza culoarea?
In ultimii ani, un must have au ajuns off road-urile. Daca ai un asa ceva, cu motor de 8000, si cu roti de tractor, e clar ca pescuitul e pe ultimul loc.
Pe final, o lista cu cu hell machines care m-au carat la pescuit din 78, de cand am permis.
Triciclu CZ sport 175 cmc, 12 cp: scos cu calul de la balta Ghioroc, impotmolit ca nici nu am putut sa ma dau jos.
Triciclu Jawa 250 cmc,16cp, ramas de 2 ori in mijlocul Muresului, si o data pe linie cf la Sageata Verde.
Trabant 601, 600 cmc, 24 cai:imbatabil, mergea si cu Plotox (insecticid comunist pentru plosnite)
Dacia 1310: scos cu 4 cai, impotmolit pana peste capota fata.
Vw transporter 1600 cmc, 54 cp, an 1979: casa pe roti.
Rover 400...and the story goes on.Au mai fost ele cateva, dar...Daca am uitat ceva , va stau la dispozitie.
 
Ultima editare:

adiwolf

Moderator
Membru personal
Colegii, voi care considerati ca ar fi cea mai potrivita masina pentru iesirile la pescuit? Asta incluzand si zone mai accidentate. As vrea sa aflu opinii despre masini in care pot incapea usor: barca, motor termic, motor electric, baterii, lansete, genti si in general toate acareturile folosite la partide de pescuit mai scurte sau mai lungi. Sa excludem pe cele fara aer conditionat totusi nono. Ce considerati ca ar trebui sa aiba o astfel de masina? Dupa parerea mea:
- un portbagaj foarte incapator si usor accesibil.
- tractiune integrala (nu obligatoriu).
- aer conditionat thumbsuuuup .
- un consum moderat, mic nu cred ca e posibil.
- suport montat deasupra (nu obligatoriu).
- un pret cat mai bun (evident)
- fiabila
Nu mai am idei la ora asta, dar puteti continua cu pareri despre marci auti, alte necesitati, experiente cu diverse masini cu care ati fost la pescuit etcworthy

VW Transporter varianta 4X4 - vezi ca are patronul de la MVAutosport din Nord
O minunatie pt mers la pescuit.
Altfel o duba din aia ca a mea dar cu aer pe ea si cu tractiune integrala ar fi idealul
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Adi.. da e o minunatie, cu asa ceva am fost in Delta la concurs, dar are si un scor....
 
D

Deleted member 13

Guest
Apai Claudiu ,scorul e dupa pretentii ...Ca prea le vrei si tu pe toate roflmaooo
 
U

Unditeanu

Guest
Barca o poti pune sus pe masina, daca nu e grea/voluminoasa.

Pe lateralul portbagajului, stanga-dreapta barcii, prinzi doua tevi de pvc cu mufe si capace filetate in care tii betele iar restul spatiului din masina il ocupi cu maruntisuri.

Am mai vazut si portbagaj ce se prinde de haionul masinii, in care poate mai intra ceva catrafuse de 30-50 litri ca volum. Gen cum sunt prinse rotile de rezerva la gipane.
 

edd

Somn
Pentru drumurile noastre pe coclauri un tractor e bun,ala sti sigur ca nu te lasa.....
In functie de nevoia pe care o ai asa cauti masina,cea mai ieftina e dacia pick up 2locuri si carosata....
Uitate la garda de la sol si daca ii pui C-uri o mai ridici putin si intri cu ea linistit prin noroaie chiar si cele de pe la munte....
Eu cu asta ma dau o Honda Shuttle din '86 dar nu ma bag prin noroaiele pe unde se baga dacia tocmai din cauza gardei si in zona aia numai pick up,aro si defender aveau culegatori de afine.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Chiar am avut un pick-up cu ceva timp in urma si mergeam cu el la pescuit.
Bun pt garda inalta, dar......atat.
Transporterul ala de care vorbesc este aur curat! la un moment dat chiar il avea la vanzare, asa ca.....
 
U

Unditeanu

Guest
Pentru o scurta perioada de timp am avut un ford ranger ( f250 ). Cu asta cuplat pe 4x4 greu urcam diguri pe insula brailei perpendicular.
 

Wurger

Somn
Deocamdata..... Intru in locuri greu de imaginat cu o Skoda Fabia combi cu motor 1.6. Cosumul e de.... Student sau pensionar. Adica tot un fel de bugetar da mai bogat.
Daca Fabi(ol)a reuseste sa se suflece pe diverse diguri si stancarii, de ce n-ar putea acelasi lucru un Duster. In plus in loc sa manance prea mult teutonul ala deja imbuibat de la VW, pe care dealtfel il apreciez pozitiv, dau de mancare la un roman cu 3 copii acasa.
Pe Duster il vad 4x4, cu un motor care sa-l miste usor dar sa nu te arda in buzunar, colantat integral cu o culoare care sa nu sperie nici satenii din Spantov, nici pietonii de pe Magheru, cu trapa sus, sa ai pe unde scapa cand se scufunda si cu bare pe tavan pe care sa poata fi pus un caiac sau o canoe, sau hai, USS Hornet (asa mai pe cant) si cu doua conducte d-alea pentru bete, care sa se termine in fata cu doua ogive pe care sa fie desenate niste capete de rechini.... Sau mai bine de stiuci.
Si in fata pe aripi sa aiba doua scaunele de sarma (ca la safari), unde sa stau cu un bat cu lat (electric) si sa fugaresc braconieri asa, just for fun. (sa conduca un var.... Sau Pamela Anderson,... zic).
 

oldheinz

Biban
Argo Bigfoot 6x6

In primul rand, lé a kalap (jos palaria), pentru edd. Baba, baba, dar nu face infarct. De multe ori o vechitura te serveste mai bine decat...iar chestia cu Argo chiar nu e gluma. Si rectificare la wurger: doua Pamele, cu fata la sofer, sa aiba indicator de inclinatie.

Tata Telcoline:simplu, bun, ieftin.
 
Ultima editare de un moderator:
S

sorinTM

Guest
Nisann patrol de prin 90 care e tractor pur si simplu si mare si spatios cu un consum maricel in unele situatii dar nu te lasa cand e vb de ajuns prin locuri mai greu accesibile

nissan_patrol_red_2door_1985.jpg

Cel putin am prieten care nu il da ptr orice alta masina :)
 
Ultima editare de un moderator:
Sus