Baterii pentru motoare electrice de barca

AlexH

Moderator
Membru personal
Si eu am ajuns la concluzia ca o baterie de pe Ali nu merita. Am vazut una la cineva si avea masurata in gol, la incarcare full cu incarcatorul trimis de ei 15,8V, in conditiile in care un specificatii era dat maxim 12,8V.
Dupa mine, actual topul tehnologiilor ar fi LTO, LiFePO4 si LiIon. Acestea din urma sunt si cele mai "periculoase" dintre cele 3 si necesita o atentie mai sporita in exploatare.

Daca de vina e bateria pentru defectarea motorului, si eu cred ca acea baterie a furnizat peste 20V, posibil sa fie asa cum a zus deepr mai sus, o baterie de 24v.
 

ltoma

Biban
luati baterii de lithiu dar nu orice lithiu cele mai safe sunt cele cu chimia LiFePO4, dar trebuie sa tineti cont de mai multi factori asta indiferent de chimia lor
Nu inteleg de ce va complicati cu bateriile lithiu sau LiFePO4 aduse din China sau nu, cu batterie management sau nu, eu am avut un LiFePO scump pe care l-am ars, am avut si cu gel iar acuma am trecut pe clasicul AGM. Bateriile AGM sunt ieftine, nu sunt sensibile la temperaturi si la supraincarcari, se pot incarca de la motorul termic, cat timp sunteti pe balta, atat ca sunt mai grele. Tot ce trebuie sa tineti cont este:
1: sa luati o baterie ciclica de consum, NU baterie auto
2: sa le incarcati cu un incarcator IUoU
3: sa le incarcati cu un curent de minim 10%(max 25-30%) altfel nu vor ajunge sa fie incarcate 100% niciodata
 

ltoma

Biban
Pai tu de ce ai luat prima data lifepo4?!
Am vrut sa incerc si eu, sperand ca daca e mai scump tine mai mult, plus pentru greutate. In realitate are mai multe dezavantaje ca si avantaje:
Pro: greutate usoara, in teorie durata de viata mare
Contra: scump, necesita incarcare speciala cu incarcator special, nu se poate incarca de la motorul termic(asa l-am ars eu), sensibil la temperaturi extreme.

Acuma fiecare trebuie sa decida ce e important pentru el. Eu am nevoie de baterie la motorul electric(Terova) pentru o saptamana in Delta fara posibilitate de incarcare la 220 V, doar de la termic. M-am decis la un AGM de 160 Ah(45 kg) si o sa trec de la bere la whisky ca sa compensez greutatea sau o sa fac upgrade la motorul termic (20 -> 30 PS). Deocamdata alegerea facuta de mine functioneaza perfect. Ca si incarcator (220V) folosesc un Votronic Automatic Charger Pb 1215 SMT 2B(15 A) cu senzor extern de temperatura(are si intern), ideal ar fi de 25 A .
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Ca tot veni vorba de incarcatoare, v-am spus mai inainte de cel care are un service de baterii la noi in Valcea ca are niste chinezarii cu care isi face treaba si care le recomanda
Le-am cautat pe internet si uite despre ce este vorba

Ci0CTSK.jpg

bdg0mM6.jpg
 

grey-wolf

Salau
Profesionalism adevarat clapping. Firele de langa intrerupator sunt de inalta traire dar si toate cele spanzurate in cabluri direct din prelungitor . priestttgofishingzimbettt.

Ps : are si gagici pe perete asa cum trebuie sa fie musai in ori ce atelier ! Big like
 
Ca tot veni vorba de incarcatoare, v-am spus mai inainte de cel care are un service de baterii la noi in Valcea ca are niste chinezarii cu care isi face treaba si care le recomanda
Le-am cautat pe internet si uite despre ce este vorba

Ci0CTSK.jpg

bdg0mM6.jpg
Mama mea...ce-i acolo Durereeee Zici sa nu bagam degetul in apa daca esti prezent, nu?
 

Espasia

Somn
Claudiu


Claudel, mândria țării. In primul rand felicitari ca ții conversatiile.

(Eu le sterg permenent......Sa fac economie.....:):):)....Prost obicei de pe vremea cand operam cu calculatoare ce aveau memorie RAM 48 si 64 Ko. (Atentie kilo octeti)). Adica inainte de 89.......HiHiHi.....)

Dar sa revenim. Acolo iti scriam ce patesc. Habar nu ma gandeam la setari cu alta telecomanda.......;):):).
Noroc cu forumul de invatam. Ce, tu stiai? gandescccczimbettt.

O zi buna sa aveticu totii.
 

Espasia

Somn
Apropo, ai apucat sa setezi Boat Scale -2 sau o facem cand ne vedem?
Aiurea. Nu fac nimic fara voi..........zimbetttbucuriemarezimbettt

PS Doar pe voi va stiu cu telecomenzi mari....... Asa ca viu la voi la o partida sau cand ne mai vedem in vreo tabara de pescuială.
Sau.........Adiiiii, Wolfuleeeee, Wolfulețuleeee........:):):)

Si un raspuns de la MinnKota Sua
Adicatelea ce spuneam.....supratensiune (Nu am mai vazut acumulatori sa fie ptr 12 V si sa iti dea cu mult mai mult ). Pare plauzibila chestia cu 24 V, respectiv eticheta aiurita. In cazul asta chiar ghinion ptr proprietar. Sau un 18 V, de pe o baterie de 12v. Da de unde nivelul asta sincer nu imi dau seama.
Dar na, oi fi io mai bleg.......
 

deepr

Oblete
Claudiu cât o fi plaja la motorguide? Cred ca maxim 17V, dar as avea nevoie de o confirmare.
ltoma avantaje sunt multe, densitatea de energie la un plumb, agm, gel este undeva la 60 Kwh/ kg la un LiFePO4 este pe la 160 Kwh/ Kg iar la Lithiu Ion încep de la 200. Durata mare de exploatare tot asa între 2000 - 4000 cicluri pana ce bateria ajunge la 80 % din capacitate. Greutatea redusă, eu în primul rand pentru asta am luat.
Dar toate aceste beneficii vin cu o documentare temeinica înainte.
PS. Tu ai stricat bateria ca băgat-o la termic la încărcat, alternatorul de pe termic nu știe sa dea CC / CV cum are nevoie Lithiu.
 
buna ziua sunt un membru nou in cautarea unui motor pt barca
imi puteti spune daca pt un motor de 55 lbs ar ajunge o baterie deep chage de 70 ah de la db solar care are 20 de kg
voi folosi motorul doar pt deplasare cu o gonflabila aqua storm de 2,8 fara podea rigida/chila, pe barajul rogojesti suceava, fara curenti, suvoaie...
am citit tot topicul am gasit 2 sau 3 referiri dar nimic clar.
va multumesc
 

alinm

Salau
Cea mai recenta experienta, cu powerdrive 45lb (are maximizer adica control PWM), functie ancora si 80 AH, intrat de la 8, iesit la 15, am ajuns la mal "pe aburi", adica viteza a scazut semnificativ si pe tester era descarcata. N-am avut mult vant dar m-am plimbat relativ mult fata de obicei, nu am gasit pestii. Eu as lua si o rezerva, eventual o baterie de sonar mai mare, sa iti permita sa iesi daca ramai fara curent in bateria principala (eu asa fac).

Cu aceiasi 80AH si minkota clasic de 35lb, temp mica (3-4gr), la iesire a trebuit sa ajut din vasle ca nu mai avea viteza.

Bateria mea sunt defapt 2 baterii deep cycle de 40ah legate in paralel, sunt mai vechi si poate nu mai au nominal atata. Oricum , as zice ca e nevoie de minim 100ah deep cycle.

Sau, daca socotesti ca motorul ala ia cam 60ah la viteza maxima si mergi doar in viteza maxima pe un deep cycle de 100ah, ai autonomie 1 ora de mers continuu la viteza maxima. Esti mai castigat cu un termic de 2,5cp daca e voie cu termic.
 

Claw

Oblete
Vad ca s-a vadut o baterie LifePO din China aici pe site, poate avem si niste revizii, ar fi foarte utile
 

Atașamente

  • Screenshot_20210404-213539_Chrome.jpg
    Screenshot_20210404-213539_Chrome.jpg
    186,6 KB · Vizualizări: 39

Meserie

Biban
Eu folosesc de 2ani optima Bluetop marine dual purpose Deep Cycling,12 v 75 ah folosesc un motor 40 lbs-0,6 cp și ma dau cu o barca de 6 m prin locurile de pescuit,prin bradis,sunt mulțumit mai ales ca și Masa=13 kg-NU ma rupe! Prețul acceptabil 300-350€.
 
Sus