Barci folosite la pescuitul rapitorilor

alinm

Salau
Mi se pare un subiect foarte bun si o sa impartasesc si eu cateva experiente personale, de barcagiu in devenire ...

Totul a inceput acum cca 3 ani, prima data cand m-am urcat intr-o barca care si gliseaza. O pneumatica de 4,2m cu un honda de 20cp, eu pasager, 4 zile in delta. Atunci am zis ca musai imi iau si eu barca.

Intre timp am facut scoala, am luat permisul si in 2019 mi-am luat ce am crezut eu atunci ca e mai bine, alaska de 390 cu mercury de 20cp. La cele cateva iesiri pe Belis nu am avut nici o problema, singur in barca, fara bagaje... Cand am ajuns in delta/sf gheorghe in schimb, nu a mai fost asa. Din prima zi vant si ploaie. Valuri de 0,5m pe bratul dunarii, apoi vant si valuri pe lacul rosu ... apoi o furtuna pe sf gheorghe cu valuri peste 1m ... am vandut barca ca sa iau ceva mai mare (inca nu am luat, in toamna am iesit cu un prieten).

Ce am invatat:

- ce credeam eu ca va face barca si cum s-a comportat sunt 2 chestii diferite. Mai rau e ca am intrebat si aici si prin alte parti si desi am primit raspunsuri, nu le-am inteles atunci si nu am tinut cont de ele. Acuma am mai inteles cate unul dar ... mai am.

- am avut de invatat comportamentul barcii in diferite situatii, distributia bagajelor in barca, miscari bruste, cum sa trec peste bancheta din mijloc, cum sa ancorez, unde si cum stau cand fac pipi ...

- poate 20cp au fost prea multi pentru barcuta mea (sosoktm m-a avertizat cu asta) reactiile erau foarte bruste, incepator, singur in barca ... chiar daca am fost in tandem cu o alta barca tot timpul.

- poate cel mai important, sa nu ma iau dupa altii. Am fortat unpic sa ma tin dupa prietenii mei, ei erau cu un linder arkip cu 40cp, cu totul alt comportamemt pe valuri si nu intelegeau ca eu ma chinui unpic. Mai o caterinca, mai o provocare, m-au facut sa-mi fortez limitele mele si ale barcii. M-am bagat in stuff ca am ratat o manevra, am mers noaptea ca nu am apreciat corect in cat timp parcurg distanta in conditii de vant din fata si valuri, era sa ma urc peste ei pentru ca mergeam prea tare pe un canal si ei s-au oprit dupa un mic viraj ...

- trebe polistiren. Mult. Barca aia mica, cu motor, baterie, rezervor, ancora, alte accesorii ajunge deja la vreo 200kg, eu si bagajele si sculele de pescuit inca vreo 130kg. In banchete aveam cca 240l. La un moment dat vroiam sa scot polistirenul ca sa fac spatiu de depozitare dar dupa tura aia am zis ca nu-mi ajunge polistirenul ...

- poate e mai bine sa mergi cu cat mai multe barci inainte sa iei ceva care nu te va multumi. Sa inveti ce ai nevoie. Din pacate la mine in zona nu am avut prea multe oportunitati si o iesire de 1 sapt pe an e prea putin.

- pe de alta parte cand esti capitan pe barcuta ta, curba de invatare e mult mai abrupta. Dar dupa ce am facut o tura mica cu familia am decis totusi ca ei vor mai astepta pana capat unpic de experienta, riscurile sunt prea mari.

- calitatile nautice ale barcii sunt importante, dotarile si accesoriile de asemenea dar mai sunt o multime de alte probleme la care initial nu m-am gandit. Cat poate tracta masina fara sistem de franare, ce locatii pot accesa si ce nu, cum conduc cu barca dupa mine in orase aglomerate, cum echilibrez barca pe peridoc, cum pun ghidaje sa o pot incarca cat mai usor pe peridoc, ce peridoc sa iau sa ma incadrez in limitele de greutate si spatiu garaj, ce accesorii sa pun pe peridoc, podina/scandura pe peridoc sa pot umbla pe el, cum sa fac sa nu o lovesc de peridoc cand incerc sa o urc si sunt valuri, husa transport si/sau stationare, pompa santina, veste automate sau clasice, funii, ancore, spatii inchise in barca sa las mereu acolo lucruri si sa poata fi incuiate sau nu, scaune in barca, mocheta sau nu, level flotation, protectie laterala sa nu se loveasca de improvizatiile de pontoane din delta ...
 
Multe lucruri de stiut si cu barcile astea si uneori am impresia ca oricat ai citi sfaturi si indicatii, pana nu te dai tu cu capul de pereti putin, nu-ti intra la mansarda ce trebe sa faci in cutare moment. Pana sa trec la barca de tabla, fapt intamplat foarte de curand, eram intr-o zona buna de confort intr-o gonflabila Quicksilver de 3.10 m cu un Tohatsu de 10 CP 2t, o barca foarte ok, stabila, sigura si confortabila , n-aveam nici un stres cu ea chiar si pe valuri.
Inca nu am iesit cu Alaska 435S pe valuri semnificative care sa o puna si sa ma puna la incercare pe bune , am prins doar vreme buna la finalul anului trecut cand am luat-o si am testat-o in doua iesiri. Acum in primavara ii voi face cu adevarat testarea in cateva partide legate in care sper sa ma obisnuiesc cu ea si ea cu mine, sa ma simt in siguranta in ea ptr ca nu e loc de copilarii sau glumite pe barca la viteza.
 

adi

Salau
O chestie pe care am invatat-o pe pielea mea si o las aici, poate foloseste si altora care mai merg cu motoare mici. E ceva elementar insa pana n-o patesti...
Faceti bine si aveti intotdeauna suficienta benzina in rezervorul intern cat sa ajungeti la debarcare in caz de furtuna sau alta urgenta! Pescuitul e pacatos si te fura complet iar furtuna poate veni mai repede decat crezi. Am patit-o asta-vara pe Valea Argovei care-i o balta respectabila dar nu chiar ocean; stiam ca nu mai am multa benzina dar plecand de sub un mal ferit de vant am subestimat vijelia din camp deschis. Pana la urma am ajuns cu ce aveam dar am strans din cur la modul serios, o pauza de alimentare ar fi insemnat 100% valuri in barca si de-acolo situatia degenera.
 

Mihnea

Biban
sosoktm, multumesc mult pentru sfaturile tale foarte utile. Si eu ma simt dator cu multe beri reci ! Poate ne vom vedea pe apa. Eu am o AN51 alb cu albastru , Yamaha 60 , inmatriculata la Severin. Poate ar fi util ca in cadrul sectiunii de prezentare sa facem un topic unde sa punem fiecare poza cu el + barca, sa avem mai multe sanse sa ne salutam pe apa.
 

Claw

Oblete
Ce parere aveti despre barcile de tip Jon boat, cele plate fara chila utilizate indeosebi de americani ? Nu am folosit dar ma tenteaza tare, par mult mai spatioase si mai confortabile insa nu stiuu cum s.ar descurca pe dunare daca sunt valuri.
 

Sami

Salau
sosoktm, multumesc mult pentru sfaturile tale foarte utile. Si eu ma simt dator cu multe beri reci ! Poate ne vom vedea pe apa. Eu am o AN51 alb cu albastru , Yamaha 60 , inmatriculata la Severin. Poate ar fi util ca in cadrul sectiunii de prezentare sa facem un topic unde sa punem fiecare poza cu el + barca, sa avem mai multe sanse sa ne salutam pe apa.
Sau lipim pe barca sticker-ul cu ,,Spiningshop'' ,daca nu il vedeai nu mai opreai sa ne salutam :)
 
Salut Liviu, după cum ai văzut probabil în pagina precedentă mi-am prezentat barca, care este YAM 340s. L
C-am ales din următoarele motive:
- are baloanele cele mai mari din clasa ei de lungime( 47cm), siguranța pe apă fiind astfel mult peste celelalte pneumatice
Zodiac Cadet S 340 are baloane de 50 cm,nu am măsurat lățimea,sigur e comparabilă,despre siguranță nici nu vă spun,iar de glisat,pe placă ai trecută motorizarea minimă și maximă,răspunsul fiind dat chiar de constructor.
 
Sus